Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat un ”proiect în premieră națională”, respectiv transformarea a 600 de vehicule vechi ale STB în autobuze cu gaz natural comprimat, cu normă de poluare euro 6, și troleibuze. Proiectul este estimat la 150 milioane de euro.
”Proiect în premieră națională! Un nou pas important pentru combaterea poluării în Capitală. Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze. Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport București STB SA mai face un pas spre reducerea emisiilor poluante printr-un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi din parcul circulant”, a anunțat Firea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 - în troleibuze. Restul, de până la 1.000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului.
Potrivit primarului general, vehiculele vor suferi transformări esențiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor și dotarea lor cu aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații.
Proiectul prevede, de asemenea, construirea a 3 stații de alimentare, în 3 autobaze care vor fi modernizate, stații necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.
Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea rețelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Sisești, Berceni etc.
CITEȘTE ȘI Uber încheie programul de recompensare a utilizatorilor din România pentru recomandarea serviciului către prieteni sau familieAcest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei și dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului.
Furea arată că, prin aceste proiecte, STB SA urmărește reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanțială la cheltuielile cu carburant și prelungirea cu cel puțin 7 ani a duratei de viață a autobuzelor vech.
”În același timp, scad costurile de întreținere, prin reconstrucția totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani. Totodată, scade și poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli”, a arătat Firea.