Hyundai Motor Company și Waymo, companie a Alphabet (Google) au semnat un acord de parteneriat strategic pe mai mulți ani, pentru dezvoltarea de vehicule autonome. Programul negocit prevede instalarea tehnologiilor de conducere fără șofer pe mașinile Ioniq 5, urmând ca acest model să fie integrat în flota de vehicule a Waymo.
Waymo a găsit o soluție la problema pe care urma să o întâmpine cu mașinile chinezești Zeekr, de la Geely, odată cu introducerea taxelor vamale la importul în SUA a acestor mașini. Zvonurile privind negocierile dintre Waymo și Hyundai au fost confirmate, cele două companii anunțând un acord pe termen lung.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prin această înțelegere, Waymo intenționează să introducă în flota sa de vehicule fără șofer automobile Hyundi Ioniq 5, care vor fi echipate cu sistemele de control pentru conducere automată dezvoltate de Waymo.
Vehiculele IONIQ 5 destinate flotei Waymo vor fi asamblate la noua unitate de producție EV Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) din Georgia și echipate ulterior cu tehnologia autonomă Waymo. Nu au fost avansate cifre privind volumele la care se angajaează cele două companii și nici o durată a angajamentului, fiidn folosită expresia „în volum semnificativ pe mai mulți ani”.
Testele inițiale pe șosea cu IONIQ 5 compatibile Waymo vor începe până la sfârșitul anului 2025 și vor deveni disponibile pentru clienții Waymo One în anii următori.
„Suntem încântați să colaborăm cu Hyundai, pe măsură ce ne continuăm misiunea de a fi cel mai de încredere șofer din lume, concentrarea Hyundai pe durabilitate și pe foaia de parcurs puternică a vehiculelor electrice îi face un partener excelent pentru noi, pe măsură ce oferim serviciul nostru complet autonom mai multor călători, în mai multe locuri”, a declarat Tekedra Mawakana, co-CEO, Waymo.
Șeful diviziei Advanced Vehicle Platform (AVP) a Hyundai Motor Group, Chang Song, spune că „nu există un partener mai bun pentru primul nostru acord decât liderul industriei Waymo”, cu referire la noua uzină destinată mașinilor capabile să ruleze cu o autonomie Level 4.
CITEȘTE ȘI Cea mai importantă piață din Europa pe care Dacia nu a reușit să o cucerească rămâne indiferentă la „rețeta” mărcii româneștiPrintre trăsăturile lui Ioniq 5 care va fi livrat Waymo se numără dotarea cu hardware redundant și uși electrice, specifice vehiculelor fără șofer.
Waymo este compania de mobilitate cu vehicule autonome care are cea mai intensă activitate, având deja, conform declarațiilor proprii, până la 100.000 de curse săptămânal, în mai multe orașe din SUA. Recent, compania a prezentat noile mașini pe care vrea să le introducă în flotă, produse de Zeekr, un brand al Geely. Acestea vor deveni însă o povară pentru Waymo, odată cu intrarea în vigoare a tarifelor de 100% aprobate de Guvernul SUA pentru vehiculele electrice importate din China.