Renault a prezentat un concept-car despre care spune că este capabil să reducă emisiile de CO2 cu 90%, pe întreg parcursul vieții, însă unul care are emisii zero în timpul rulării, fiind propulsat exclusiv electric și cu hidrogen.
Renault Emblème este numele celui mai nou concept-car pe care marca franceză îl propune publicului pentru a sublinia intențiile privind propulsiile ecologice. Mașina are un design spectaculos, dar vine și cu o soluție inovatoare de propulsie, care este capabilă să ofere o autonomie foarte mare atunci când este necesară.
Embleme este un automobil de clasă mare, cu 4,80 metri lungime, care pune accent pe „ambiția Renault de a continua să inoveze în segmentul C și mai sus”. Designul său este unul extrem de fluid, organic, bine reliefat, cu trăsături de coupe în patru uși combinate cu cele de shooting break, care împreună dau senzația solidă de limuzină, având totodată și mai multe detalii de crossover, în special elementele tipice de protecție ale caroseriei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul motopropulsor este format dintr-un sistem clasic electric, bazat pe o baterie de 40 kWh, și o celulă de combustie cu hidrogen. Ambele subsisteme pot funcționa independent, într-un mod pe care niciun producător auto nu l-a prezentat până în prezent. Asta înseamnă că utilizarea zi de zi în regim electric fără nevoia unei alimentări cu hidrogen este posibilă, cu costurile specifice unei încărcări acasă sau la stațiile publice, în timp ce pentru distanțe lungi folosirea hidrogenului aduce autonomia de care are nevoie un vehicul de familie, fără grija încărcărilor dese.
Puterea motorului electric este de 160 kW, în timp ce puterea oferită de celula de hidrogen este de 30 kW, având un rezervor de 2,8 kg, care asigură o autonomie de până la 350 km cu o încărcare de 5 minute. Se remarcă utilizarea unei celule de mici dimensiuni, care presupune un cost mai redus de producție și o greutate mai mică, în defavoarea unei autonomii mai mari.
Conceptul Renault Emblème va fi expus la standul Renault din cadrul Salonului Auto de la Paris 2024, dar compania precizeazcă că divizia electrică Ampere „va dezvălui acest concept în întregime”, la finalul lunii octombrie, referindu-se probabil la detaliile tehnologiei utilizate. Este important de observat că Renault nu anunță în niciun fel posibilitatea ca acest concept să se transforme în model de serie, ci vorbește despre Embleme ca despre un „laborator care înglobează inovațiile dezvoltate de Renault, Ampere și parteneri”.
CITEȘTE ȘI Bosch crește producția de sisteme fuel-cell în China, în timp ce Europa stă pe gânduri. Chinezii vor un milion de mașini cu hidrogen în 2030Din punct de vedere al emisiilor de carbon pe timpul producției unui vehicul, Renault spune că Emblème reduce emisiile de gaze cu efect de seră (echivalent CO2) cu 90%, comparativ cu un vehicul similar construit astăzi, cu emisii de numai 5 tone de CO2 pe parcursul întregului său ciclu de viață (față de 24 de tone pentru un vehicul de serie, cum este Megane, de exemplu).
Acest lucru a fost posibil prin „o multitudine de combinații inteligente, credibile și viabile”, respectiv utilizarea de materiale reciclate cu o amprentă de carbon scăzută, materiale naturale, procese de producție bazate în întregime pe energie regenerabilă, folosirea la nivel general a unor piese reutilizate, circularitate.
Pentru a reduce consumul de energie în timpul rulării, Renault Embleme înglobează o serie de soluții tehnice care reduc la maxim coeficientul aerodinamic, la 0,25. Mașina folosește, în loc de retrovizoare, camere integrate în pasajele roților, ștergătoare de parbriz ascunse sub capotă și mânerele „e-latch” încastrate în caroserie. Două aripioare de pe capotă și două orificii de aerisire de pe bara de protecție canalizează fluxul de aer către parbriz și, respectiv, în spatele roților. Roțile sunt pe disc, pentru a conduce fluxul de aer de-a lungul caroseriei. Designul cu podea plată inspirat din F1 este îmbunătățit de un difuzor activ, care se înclină în jos și în spate pentru a echilibra fluxul de aer și a minimiza rezistența aerodinamică. Dezvoltarea a presupus inclusiv o colaborare cu echipa Alpine de Formula 1. Și greutatea mașinii este o realizare în sine, cu numai 1,75 tone, o valoare record pentru un automobil electric din segmentul superior.