Horse, divizia de motoare a Renault, cu fabrică la Mioveni, a semnat primul contract, chiar dacă nu s-a mai unit cu Geely

Horse, divizia de motoare a Renault, cu fabrică la Mioveni, a semnat primul contract, chiar dacă nu s-a mai unit cu Geely
scris 14 mai 2024

Horse, compania de motoare a Renault Group, în care a fost integrată și Uzina Mecanică Dacia, a semnat primul său contract extern, cu o companie din afara grupului Renault.

Divizia Horse a Renault, creată prin unirea tuturor unităților de producție de motoare și a celor de cercetare și dezvoltare, a semnat primul acord cu un partener extern, pentru livrarea de motoare. Partener este compania turcă Habaș, care va cumpăra sisteme de propulsie bazate pe motoare de 2.0 litri diesel, pentru vehicule comerciale.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Imagini inedite - Grupul austriac PORR avansează puternic cu tunelurile în galeria Autostrăzii Sibiu-Pitești CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini inedite - Grupul austriac PORR avansează puternic cu tunelurile în galeria Autostrăzii Sibiu-Pitești

Patrice Haettel, CEO HORSE: „Primul acord major cu un nou producător de automobile este o piatră de hotar pentru companie și evidențiază cu adevărat ambiția noastră de a furniza motopropulsoare de top cu emisii reduse clienților din întreaga lume. Amprenta globală a HORSE, inclusiv facilitățile din Bursa, Türkiye, a însemnat că am fost partenerul perfect pentru HABAȘ , pentru a le satisface nevoile pe măsură ce își extind producția de vehicule comerciale ușoare.”

Motorul de 2.0 litri cu patru cilindri ce va fi livrat partenerilor de la Habaș este produs de Horse în Bursa, Turcia, și oferă o putere maximă de 170 CP (125 kW) la 3.500 rpm, în timp ce cuplul maxim de 380 Nm este furnizat la doar 1.500 rpm. Unitatea turbo diesel are injecție common rail și un turbocompresor cu turbină cu palete variabile.

FOTO Ciolacu, la șantierul naval din Brăila: România produce. Din ce în ce mai mult și mai bine! CITEȘTE ȘI FOTO Ciolacu, la șantierul naval din Brăila: România produce. Din ce în ce mai mult și mai bine!

Motorul, folosit de Renault pe multe dintre modelele sale, îndeplinește reglementările Euro 6d+e privind emisiile complete, fiind omologat pe toate piețele europene. De asemenea, a fost conceput pentru a utiliza cel mai recent combustibil diesel B10 care conține 10% biocombustibil pentru o amprentă de carbon mai mică.

Horse a fost creat de Renault pentru a-și maximiza eficiența pe segmentul producției de motoare, planurile șefului Renault fiind de fuziune între această divizie și structura similară a grupului chinez Geely. În urmă cu aproape un an a fost anunțat un memorandum între cele două companii, însă fuziunea nu s-a mai petrecut de atunci, deși era vehiculată și intrarea în parteneriat a grupului saudit Aramco.

Ford a anunțat când începe producția noului SUV hibrid, pentru Europa, și câte mașini va produce CITEȘTE ȘI Ford a anunțat când începe producția noului SUV hibrid, pentru Europa, și câte mașini va produce

Horse a preluat circa 9000 de salariați ai Renault Group și operează opt fabrici de producție în șapte țări, inclusiv România, cu trei centre de cercetare și dezvoltare și cu sediu central în Madrid, Spania. Compania produce 3,2 milioane de unități pe an pentru clienții săi, reprezentați de mărcile grupului Renault. Unitatea din Mioveni și-a schimbat numele de anul trecut în Horse România SA.

Compania turcă Habaș, primul client al Horse, a fost înființată în 1956 și este specializată în producția de gaze industriale și medicale, producția de oțel, generare de energie, producție de mașini grele, producție de motociclete, construcții de nave și servicii bancare.

VIDEO Un autobuz cu 20 de pasageri a căzut de pe un pod și s-a scufundat în apă la Sankt Petersburg CITEȘTE ȘI VIDEO Un autobuz cu 20 de pasageri a căzut de pe un pod și s-a scufundat în apă la Sankt Petersburg

Habaș a început să producă în ultimii ani vehicule utilitare, autobuze, minibuze și camioane electrice și diesel. Pentru a-și extinde capacitatea de producție, Habaș a cumpărat uzina de automobile Honda, din Turcia, în urma deciziei japonezilor de a închide activitatea în această unitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
horse
renault
dacia
uzina mioveni
habaș