Honda Trading Romania, importatorul oficial al mărcii Honda pe piața noastră, lansează o campanie de rechemare în service a mai multor modele fabricate în perioada 2010 - 2015, pentru defecțiuni ale airbagului față.
Porprietarii din România ai modelelor Accord, Accord Tourer, Jazz, Jazz Hybird, Insight și CR-V, produse în intervalul 2010 - 2015, vor fi anunțați de dealerii de la care au cumpărat automobilele despre necesitatea unei prezentări în service pentru remedierea unei posibile defecțiuni a airbagului față. Este vorba despre 707 automobile, aparținând modelelor amintite, fabricate în China, Marea Britanie și Japonia. Cele mai multe sunt Accord, 266 mașini, și CR-V, 221 mașini.
Potrivit descrierii defecțiunii, “capsa pirotehnică a airbagului dreapta față poate declanșa airbagul aferent cu o forță disproporționată în cazul unui impact frontal violent”. Notificarea precizează că nu au fost înregistrate accidente în România până în prezent.
Operația de reparare este foarte simplă și presupune înlocuirea capsei respective. După cum a anunțat Honda, procedura de înlocuire durează circa o oră.
CITEȘTE ȘI Roțile mașinilor care parchează neregulamentar în Sectorul 4 vor fi blocate din 2019. Primăria va introduce și tarife pentru parcările publiceRechemarea face parte dintr-o campanie amplă la nivel global, fiind vorba despre celebrele deja airbag-uri Takata, o companie care a intrat în faliment din cauza acestor airbaguri. Rechemarea Honda vizează de această dată circa 1,3 milioane de automobile, aparținând mărcilor Honda și Acura. Defecțiunea se află în capsa de detonare a airbag-ului, capsă ce conține azotat de amoniu, o substanță inflamabilă și explozivă. Deficiențele de proiectare și de execuție ale acestor capse în fabricile Takata au făcut ca respectivele capse să devină instabile și, în anumite condiții, să explodeze cu o forță prea mare și să conducă la accidentarea pasagerilor.
Până în prezent, scandalul airbagurilor Takata a condus la rechemarea a aproximativ 50 de milioane de automobile la nivel global, produse de nu mai puțin de 19 constructori auto. Cel mai afectat producător a fost Toyota, care recent a anunțat o nouă campanie de rechemare pentru a înlocui airbag-urile pe care le înlocuise deja anterior într-o primă campanie.
Proprietarii de mașini Honda își pot verifica automobilul chiar pe site-ul importatorului Honda Trading, unde se află informații complete despre această rechemare.