Guvernul a aprobat două memorandumuri care vizează negocierea cu Banca Europeană de Investiții a două finanțări în valoare de câte 300 de milioane de euro pentru proiecte de infrastructură feroviară.
Astfel, primul proiect vizează electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor. Compus din patru loturi, cu o lungime totală de peste 160 de kilometri, implementarea proiectului a început în ianuarie 2023 și se estimează că va fi finalizată la sfârșitul anului 2027. Banii sunt necesari pentru asigurarea cofinanțării aferente Mecanismului de redresare și reziliență.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Guvernul a aprobat începerea negocierilor cu Banca Europeană de Investiții pentru asigurarea finanțării sumei de 300 milioane de euro pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor. Consiliul de Administrație al Băncii a aprobat această finanțare în cursul lunii februarie. Proiectul este estimat la 1,975 miliarde de euro (inclusiv TVA și achiziția de trenuri), alocarea aferentă din PNRR fiind în sumă de circa 1,1 miliarde de euro, iar diferența va fi acoperită de statul român", reiese dintr-un comunicat transmis de Guvern.
Al doilea proiect se referă la modernizarea liniei feroviare Caransebeș - Timișoara - Arad. Proiectul de investiții este compus din patru loturi și are o lungime de peste 160 de kilometri. Implementarea proiectului a început în decembrie 2022 și este estimat a fi finalizat la sfârșitul anului 2027.
"Guvernul a aprobat începerea negocierilor cu Banca Europeană de Investiții pentru asigurarea finanțării de 300 milioane de euro pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeș - Timișoara - Arad. Consiliul de Administrație al Băncii a aprobat această finanțare în cursul lunii februarie. Valoarea estimată a proiectului este de 1,758 miliarde de euro (inclusiv TVA și achiziția de trenuri). Cea mai mare parte din această sumă - 1,1 miliarde de euro - va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, iar diferența, de statul român. Astfel, suma de 300 de milioane de euro finanțată de BEI va sprijini autoritățile române în acoperirea acestei contribuții", transmite sursa citată.
Dialogul Guvernului României cu BEI vizează un pachet de asistență financiară rambursabilă în valoare de 2 miliarde de euro, ce include proiecte de infrastructură rutieră - Autostrăzile A3 și A7; feroviară - electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș - Timișoara - Arad și metrou - Magistrala I de metrou Cluj și Magistrala 4 București - Secțiunea Gara de Nord - Filaret.