Exporturile de automobile electrice chinezești spre UE au explodat înainte de tarifele suplimentare

Exporturile de automobile electrice chinezești spre UE au explodat înainte de tarifele suplimentare
scris 22 oct 2024

China a exportat peste 60.000 de automobile electrice către Uniunea Europeană în luna septembrie, când livrările au urcat până la al doilea cel mai ridicat nivel din istorie, înainte ca tarifele vamale suplimentare să intre în vigoare la finele acestei luni, transmite Bloomberg.

Datele furnizate de Administrația vamală chineză arată că firmele din cea mai mare economie asiatică au livrat luna trecută un număr de 60.517 automobile electrice către cele 27 de țări membre UE, în creștere cu 61% comparativ cu situația din luna septembrie a anului trecut. Precedentul vârf privind exporturile de automobile electrice chineze, de 67.455 de vehicule, a fost atins în luna octombrie 2023, când Comisia Europeană a anunțat că va demara o investigație asupra subvențiilor de stat de care beneficiază automobile electrice Made in China.

Urmărește-ne și pe Google News
Concedieri la EY. Zeci de angajați au fost dați afară CITEȘTE ȘI Concedieri la EY. Zeci de angajați au fost dați afară

În luna iunie a acestui an, Bruxelles-ul a decis că va introduce tarife vamale suplimentare pentru automobile electrice chinezești și a avertizat companiile vizate să pună deoparte garanții, însă în luna august oficialii europeni au precizat că blocul comunitar nu va colecta aceste tarife în mod retroactiv. În data de 4 octombrie, statele membre au votat în favoarea impunerii de noi tarife, în valoare de până la 35%, pentru automobile electrice chinezești. Chiar dacă China și UE continuă să negocieze o soluție alternativă, se estimează că noile tarife vor intra în vigoare la finele lunii octombrie, scrie Agerpres.

Această explozie a livrărilor sugerează că producătorii chinezi de automobile electrice speră să poată evita viitoarele tarife. Cu toate acestea, analiștii se așteaptă ca tarifele să îi încetinească dar nu și să îi descurajeze pe producătorii chinezi interesați să se extindă pe piața europeană foarte profitabilă. În mod frecvent, automobilele chineze sunt vândute la prețuri mai mari peste hotare decât pe piața de acasă, ceea ce oferă marje de profit consistente pentru constructori.

Grupul chinez BYD Co. are de gând să construiască uzine de asamblare a automobilelor electrice în Ungaria și Turcia, în timp ce alți producători, inclusiv Xpeng și Zeekr, marca de lux a grupului Zhejiang Geely Holding Group, analizează și ei posibilitatea de a produce automobile electrice în Europa. 

viewscnt
Afla mai multe despre
tarife suplimentare
masini
china