Grupul francez Renault a anunțat că o instanță franceză l-a pus sub acuzare pentru înșelăciune, într-o investigație privind emisiile diesel ale automobilelor lansată în 2017, axată pe unele dintre vehiculele mai vechi ale producătorului auto și suspiciuni de manipulare a testelor de poluare, transmite Reuters.
Mai mulți producători auto din Europa au ajuns în atenție de la scandalul "dieselgate" al Volkswagen din 2015, legat de manipularea testelor de emisii ale automobilelor diesel în Statele Unite, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault respinge orice incorectitudine.
”Renault neagă că ar fi comis vreo ilegalitate și reiterează că vehiculele sale nu sunt echipate cu sisteme care ar permite să înșele testele de emisii. Toate vehiculele Renault au fost aprobate întotdeauna în conformitate cu legile și reglementările în vigoare”, a anunțat grupul într-un comunicat.
Directorul pentru inginerie al Renault, Gilles Le Borgne, a declarat reporterilor că nu este clar câte dintre mașinile grupului sunt incluse în investigație.
Volkswagen a recunoscut în 2015 că a trucat software-ul motoarelor pentru a înșela testele de emisii ale motoarelor diesel în SUA, un scandal care a costat grupului mai mult de 32 de miliarde de euro sub formă de amenzi, modificări tehnice și costuri legale, caz care a avut repercusiuni în întreaga industrie.
Procurorii francezi care investighează Renault din 2017 și care au deschis, de asemenea, o anchetă împotriva producătorului Peugeot PSA, care acum face parte din Stellantis, au constatat că unele dintre mașinile Renault produceau emisii de oxid de azot (NOx) în condiții reale de drum de peste 10 ori peste limitele admise, pentru unele modele, conform rapoartelor anchetei din 2019.
CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizareLe Borgne a spus că tehnologia anti-poluare cunoscută sub numele de ”capcana NOx”, utilizată la acea vreme în mașini, avea limitele ei și a funcționat în mod optim numai la viteze mici.
"Limitele acestor sisteme anti-poluare erau legate de securitatea clienților noștri și de propriile limitări tehnologice și chimicofizice", a spus el marți.