Granița cu Serbia pe râul Bega, deschisă pentru o zi. Navigație în premieră după 70 de ani între cele două țări, cu port în Timișoara

Granița cu Serbia pe râul Bega, deschisă pentru o zi. Navigație în premieră după 70 de ani între cele două țări, cu port în Timișoara
scris 24 sep 2023

Granița dintre România și Serbia s-a deschis, doar în acest weekend, pe râul Bega, după aproape 70 de ani. Mai multe ambarcațiuni au putut circula între cele două țări, iar duminică dimineață opt bărci din Serbia erau ancorate la Timișoara, în zona centrală, în apropiere de Catedrala Mitropolitană.

Bărcile au parcurs 30 de kilometri, pe partea românească a râului Bega.

”Timișoara are tot ce îi trebuie pentru a deveni port! Pentru prima dată în aproape 70 de ani, opt ambarcațiuni din Serbia sunt ancorate în Timișoara! Parcurgerea celor 30 de kilometri de canal românesc a fost posibilă datorită proiectului “Repararea infrastructurii de navigatie a canalului Bega” finanțat prin Programul INTERREG IPA Romania Serbia. Consiliul Județean Timiș alături Inspectoratul Teritorial de Poliție de Frontieră Timișoara și ABA Banat a făcut posibilă deschiderea punctului de trecere a frontierei pe canalul Bega, setând astfel un standard care ne permite să visăm la un port în Timișoara”, a transmis Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Urmărește-ne și pe Google News
Stația de metrou „Tudor Arghezi” va fi dată în folosință până la data de 15 noiembrie CITEȘTE ȘI Stația de metrou „Tudor Arghezi” va fi dată în folosință până la data de 15 noiembrie


Tot în acest weekend a fost deschisă granița dintre România și Serbia pe pista de biciclete care leaga cele două țări și care a fost construită pe digul râului Bega. Următorul weekend în care trecerea în țara vecină va fi posibilă pe pista de pe malul Begăi este 28 – 29 octombrie, ultimul din acest an.

Anul trecut s-a încheiat proiectul ”Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega”, în valoare de 13,85 milioane euro, din care 11,77 milioane euro bani de la Uniunea Europeană prin programul IPA, care s-au împărțit în două. Jumătate au revenit părții române care a refăcut ecluza de la Sânmihaiu Român, de lângă Timișoara și a asigurat semnalizarea costieră, iar cealaltă jumătate a revenit părții sârbe, care a reparat nodurile hidrotehnice de la Srpski Itebej și Klek. Pe lângă acești bani, 917.000 euro au reprezentat cofinanțare de la bugetul național, iar 141.000 euro a fost contribuția ABA Banat și Consiliul Județean Timiș.

Canalul Bega are 114,5 km porțiune navigabilă, 44,5 km sunt pe teritoriul României, iar restul de 70 de km pe teritoriul sârbesc.

viewscnt
Afla mai multe despre
raul bega
trafic naval