Producătorul francez de anvelope Michelin a avut în România, în 2023, afaceri de peste 5,36 miliarde de lei, cu 3% mai mult decât în 2022, cea mai mare cifră din istoria companiei, relevă datele analizate de Profit.ro.
Este al doilea an consecutiv în care Michelin are în România afaceri de peste un miliard de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania a intrat însă pe pierderi, cu un minus de 77 de milioane de lei, de la un profit de 120 de milioane de lei în anul precedent.
Are în România peste 4.911 de angajați, 3 fabrici (2 la Zalău și una la Florești), o rețea comercială și un centru de servicii partajate.
Începând cu anul 2018, Bucureștiul a devenit centru de coordonare a regiunii Europa Centrală, care include 20 de țări precum Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Cipru, Croația, Grecia, Macedonia, Muntenegru, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia și Ungaria.
CITEȘTE ȘI Wizz Air are întârzieri pe mai multe curse spre Aeroportul Cluj. Zborul spre Charleroi a fost anulatMichelin Zalău Anvelope, înființată în 1977, face parte din Grupul Michelin din anul 2001 și are două activități principale. Prima activitate se desfășoară în atelierul de semifinite. Aici sunt produse o varietate de amestecuri de cauciuc pornind de la materiile prime, conform termene.ro.
„A doua activitate vizează producția de anvelope de camion, radiale, cu cameră de aer și tubeless sub mărcile Taurus, Riken, Tigar, Orium și BFGoodrich. Mai sunt produse anvelope industriale marca Michelin, anvelope destinate echipării stivuitoarelor și mașinilor și utilajelor care lucrează în minele subterane, dar și anvelope pentru metrou”, susțin reprezentanții Michelin. Produsele fabricate sunt destinate atât pieței interne, cât și exportului pe piețele din Europa, Africa, Asia și America.
CITEȘTE ȘI FOTO Val de zboruri întârziate de pe aeroportul OtopeniUzina Michelin Victoria din județul Prahova, o uzină cu tradiție în producerea de anvelope. A fost înființată în anul 1939 și achiziționată de Michelin în anul 2001. Uzina cuprinde și ateliere de produse semifinite și membrane ce deservesc atât activitatea locală, cât și alte uzine din Europa.
„În prezent, în Uzina Victoria din Florești, sunt produse anvelope mărcile Kleber și BFGoodrich”, anunță reprezentanții companiei.
Anvelopele produse în uzină deservesc piețele din Europa, America de Sud și de Nord.
Profit.ro a anunțat în primăvară că Michelin, cu afaceri anuale de aproape 30 miliarde euro, va închide fabrica pentru camioane grele din Polonia, de la Olsztyn, unde lucrează circa 430 de angajați, și va muta producția în România.
CITEȘTE ȘI FOTO Citroen atacă pe un front nou Dacia, cu un rival pentru DusterGigantul auto francez are mai multe fabrici în Olsztyn, respectiv Uzina de anvelope pentru vehicule de pasageri și comerciale, Uzina de anvelope agricole, Uzina de semifabricate, Uzina de matrițe.
Recent, alte companii, precum Backer OBR și Levi Strauss & Co, au anunțat concedieri în Polonia. Astfel, producătorul suedez de încălzitoare electrice Backer OBR a anunțat că va concedia până la 30% dintre angajați, la începutul lunii aprilie, iar Levi Strauss & Co. a anunțat că producția la fabrica din Płock va fi întreruptă treptat, până la jumătatea lunii iunie 2024, iar câteva sute de oameni își vor pierde locurile de muncă.
La rândul său, Michelin a anunțat, la finele anului trecut, închiderea a trei unități de producție din Germania și transferarea în Polonia a centrului de servicii pentru clienți, indicând "lipsa competitivității operațiunilor noastre germane pentru piețele europene și de export".
CITEȘTE ȘI VIDEO Turcii au început lucrările la cel mai dificil lot de autostradă din RomâniaCompania a decis atunci că va opri activitatea la fabricile sale din Karlsruhe, Trier și Hamburg până la finalul lui 2025, fiind afectați 1.532 de angajați. În prezent, Michelin are peste 8.000 de angajați în Germania, Austria și Elveția.
Cu doar o lună înainte, Michelin a concediat 1.400 de angajați în Statele Unite.