Dacia a reușit un record în luna august, atât cu modelul Duster, care s-a clasat pentru prima dată pe locul al doilea în Europa, dar și cu Sandero, pentru prima dată pe locul patru.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cu două dintre modelele sale, Duster și Sandero, în primele patru cele mai vândute mașini din Europa în luna august, Dacia și-a depășit toate performanțele sale de când există, în competiția cu rivalii de pe piața auto. Totul a fost posibil datorită jocurilor statistice și ale modificărilor legislative.
Dacia Duster a fost în luna august al doilea cel mai vândut autoturism din Europa, potrivit datelor publicate de Jato Dynamics, cu un volum de 19.451 autoturisme înmatriculate, cu 10,8% mai multe decât în august 2018.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același timp, Dacia Sandero a fost a patra cea mai vândută mașină din Europa, cu un volum de 17.764 unități, cu 2,5% mai multe decât anul trecut.
Contextul a fost unul extrem de favorabil mărcii Dacia, deoarece cei mai mulți constructori auto au înregistrat scăderi masive. Practic, doar Mercedes, Skoda și Ford au mai înregistrat creșteri în august, în afară de Dacia, dintre mărcile de volum.
Dacia a vândut în total 51.692 autoturisme, din care aproxiamtiv 37.000 au fost cele două best-sellere, Duster și Sandero. În cifre absolute, luna august nu este nici pe departe cea mai bună pentru marca Dacia în acest an. În luna iunie, automobilele Dacia depșeau 58.000 de unități vândute, iar în iulie erau peste 52.000. La fel și modelele: Duster a înregistrat în iunie aproape 22.000 de unități, cu circa 3.000 mai multe decât în august, iar Sandero cu aproape 6.000 de unități. Pentru comparație, să observăm că liderul pieței, VW Golf, vinde în iunie 37.569 de autoturisme, iar în luna august - doar 26.411. Modelul care era în iunie pe locul al doilea, Renault Clio, avea atunci 36.000 de unități înmatriculate, iar în august abia a reușit să înmatriculeze 16.500.
CITEȘTE ȘI Schimbare de strategie: VW Group își propune ca Skoda să atace mai direct Dacia, iar SEAT să se poziționeze upmarketUltima parte a anului va aduce, cel mai probabil, reglări ale vânzărilor pentru toate mărcile din piață, după ce va intra în vigoare standardul Euro6d TEMP. Acesta include măsurători în condiții reale de trafic (Real Driving Emissions), care fac din standardul Euro 6, intrat în vigoare în 2015, unul mult mai dur. Pentru Dacia, contextul va rămâne favorabil, fiind așteptată o îmbunătățire a cotei de piață în acest an, dar și un volum record de mașini înmatriculate.