Deși greu de crezut, 40% din autoturisme înmatriculate în Germania anul trecut au fost ale unor mărci non-germane, în pofida faptului că în această țară au fabrici de autovehicule 5 dintre cele mai vândute mărci din lume. România deține o cotă importantă din aceste importuri de autoturisme ale nemților, cu ajutorul Dacia și Ford.
Germania a înmatriculat, în 2018, 1,34 milioane de autoturisme ale mărcilor străine, o valoare aproape incredibilă, ținând cont de faptul că VW, Audi, Mercedes-Benz, Opel sunt cele mai vândute mărci locale. România este una dintre țările care exportă vehicule în Germania, iar ponderea țării noastre a crescut anul trecut, ca urmare a producției de Ford EcoSport la Craiova, singura uzină europeană a acestui model. În statisticile KBA, însă, mașinile EcoSport sunt contabilizate în dreptul SUA, acolo unde are sediul Ford.
România figurează în statisticile oficiale din Germania, în 2018, cu 71.746 autoturisme, toate ale mărcii Dacia, cu 14,5% mai multe față de 2017. Este a doua mare creștere pentru o țară de origine, după SUA (+17,9%), care include, însă, și vânzările duble ale Ford EcoSport. Cota de piață pe care România o are în importurile de autoturisme din Germania este 7%, dacă adunăm modelul EcoSport, și 5,35% dacă calculăm doar marca românească Dacia, valoare care o plasează pe locul 7 între țările care exportă mașini în Germania. Pe primul loc se află Japonia (Toyota, Honda, Nissan, Mazda), care adună aproape 24% din totalul importurilor, aceasta fiind urmată de Franța (Peugot, Citroen, Renault și DS), cu aproape 20% și Cehia (Skoda) cu aproape 15%.
CITEȘTE ȘI BMW - cel mai mare exportator de automobile din SUACel mai vândut model românesc în Germania a fost Sandero, cu 25.109 unități înmatriculate, urmat de Duster, cu 22.664 unități, Dokker, 10.709 unități, Logan (inclusv MCV), 7.550, și Lodgy, 5.666. La acestea se adaugă 21.684 de autoturisme Ford EcoSport, rezultând un volum total 93,430 autoturisme. De precizat, totuși, că cifrele Dacia includ și mașinile produse în Maroc, care figurează în dreptul României, deoarece Dacia are sediul în România.
Autoturismele aparținând mărcilor germane înmatriculate pe acestă piață anul trecut s-au ridicat la 2 milioane de unități.