Autoritatea federală pentru transporturi, KBA, a anunțat că proprietarii de automobile care sunt pe lista oficială cu motoare diesel ce încalcă legislația riscă să le fie suspendată înmatricularea, în cazul în care nu-și actualizează softul motorului.
Birourile teritoriale ale KBA din Hamburg și Munchen au radiat înmatricularea mai multor automobile Audi și VW, cu motoare Euro 5, ca urmare a faptului că proprietarii au ignorat acțiunile de rechemare în service în vederea actualizărilor de software, după cum scrie revista Automobilwoche. În urma acestor decizii, cei de la KBA au declarată că toți proprietarii mașinilor din Volkswagen Group (VW, Audi, Porsche) care fac obiectul unei rechemări pentru revizuirea softurilor riscă să se trezească cu mașinile radiate.
În landul Bavaria, proprietarii acestor mașini au primit o perioadă de grație pentru a se prezenta la service.
„Rechemarea este obligatorie. Mașinile care nu sunt remediate pot fi oricând scoase din uz. Informațiile privind data demarării actualizărilor au fost anunțate proprietarilor timp de aproape un an și jumătate. Suficient timp pentru a participa la rechemare”, au declarat reprezentanții KBA pentru Automotive News.
În 2016, KBA a aprobat declanșarea acțiunilor de rechemare pentru actualizarea softurilor vehiculelor VW care controlau emisiile pentru motoarele 1.2, 1.6 și 2.0 diesel, cu codul EA189.
VW a recunoscut în 2015 că, din cele aproximativ 11 milioane echipate cu dispozitivul de manipulare a testelor de emsii, circa 5 milioane au fost vândute în Europa.
Datele publicate de KBA arată că, în Germania, 95% din cele 2,46 milioane de vehicule vizate au fost în service pentru actualizare.
Potrivit statisticilor europene, România se află pe ultimul loc în ceea ce privește rata de răspuns la solicitările importatorilor de actualizare a softurilor, în special din cauza mașinilor second hand importate direct din Germania, care nu sunt în evidența dealerilor locali. Este vorba despre aproape 50.000 de vehicule în circulație, echipate cu motoare vizate de campanie, din care au trecut prin service mai puțin de 40%, potrivit datelor neoficiale.