Reprezentanții General Motors sunt de părere că vor reuși să producă primul automobil electric profitabil și accesibil în același timp, datorită faptului că au reușit să integreze întreg procesul de producție și să scadă costurile.
Până în prezent, aproape toate mărcile de automobile au lansat cel puțin câte un model electric, fie și numai pentru a fi prezente pe o piață nouă, dinamică și care pare să acapareze tot mai mulți clienți. Unul dintre motive a fost legat și de consumurile medii impuse de autorități în diferite țări sau regiuni. În UE, constructorii de automobile au limite ale consumului mediu pe întreg parcul de mașini vândute, iar mașinile electrice, cu emisii zero, au contribuit major la aceste niveluri medii de consum.
„Știm că toți clienții vor să conducă o mașină electrică, dar nu sunt dispuși să plătească oricât pentru ea”, spune Mark Reuss, vicepreședinte GM. „De aceea noi vom fi prima companie care să vândă un vehicul electric la un preț accesibil și cu profit”, mai declară Reuss pentru publicația The Detroit Bureau. Aceeași idee a fost transmisă recent, de altfel, și de Mary Barra, CEO-ul GM.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest moment, GM are în centrul gamei sale electrice noul model Chevrolet Bolt, care costă 37.000 de dolari și are o autonomie de circa 380 kilometri, una dintre cele mai bune valori din piață. GM are în plan o serie întreagă de vehicule plug-in, electrice sau hibrid, 10 dintre acestea fiind anunțate pentru piața din China, unde restricțiile de emisii impuse de autorități sunt tot mai drastice.
Mark Reuss este de părere că reducerea de costuri pentru a face mașina electrică profitabilă este foarte posibilă. Și asta deoarece GM controlează în acest moment întreg procesul de fabricație, de la baterii la motoare electrice. „Trebuie să integrezi întreaga mașină. Și asta este ceva ce nimeni nu mai are”
În luna aprilie, GM a vândut în SUA 1229 unități Chevrolet Bolt, în creștere față de luna anterioară, dar mai puține decât cele 1.807 exemplare de Volt (modelul electric cu range extender pe bază de motor termic), un model care urmează să fie retras de pe piață. În primele patru luni, Chevrolet a vândut în SUA 11.600 de vehicule Bolt și Volt.
General Motors se află într-un amplu proces de restructurare a businessului, după ce a decis să vândă divizia europeană, Opel, care asigura aproximativ o treime din platformele și componentele pentru vânzările globale ale companiei. Mary Barra, CEO-ul GM, a declarat că se va concentra în continuare pe calitate și profitabilitate, în defavoarea volumului. General Motors a pierdut poziția de lider global al industriei auto, în 2008, când a fost depășită de Toyota. De atunci, a mai fost depășită de Volkswagen, iar luna trecută și de Renault – Nissan. După ce Opel va trece în portofoliul PSA Group, GM ar putea ajunge al cincilea producător global, după Ford. În Europa, GM mai are o prezență simbolică, cu showroomurile în care se vând modelele Camaro și Cadillac.
La nivel global, cele mai multe vehicule electrice vândute aparțin mărcilor Nissan, Mitsubishi, Tesla și BMW. Cel mai vândut modele electric din lume este Tesla Model S, urmat de Nissan Leaf. Chevrolet Volt, acceptat ca vehicul electric, este al patrulea model ca volum din lume, cu 28.200 unități vândute.