Președintele francez, Emanuel Macron, intenționează să condiționeze subvenționarea achizițiilor de automobile electrice, astfel încât mașinile care nu sunt produse în Europa să nu poată beneficia de astfel de subvenții.
Franța va încerca să-și protejeze industria auto prin limitarea accesului la subvențiile de tip Rabla, pe care țara le acordă celor care cumpără mașini electrice. Informația a fost transmisă de Emanuel Macron în timpul unei întrevederi cu oamenii de afaceri din industria auto franceză.
Marcon urmează să anunțe un pachet de reformă pentru stimularea economiei, iar măsurile de protejare a industriei auto vor fi incluse în acest pachet. Condiția principală, una care nu ar putea fi acuzată de protecționism, ar fi legată de emisiile de CO2 ale uzinelor în care sunt produse mașinile, astfel încât chinezii, care produc energie electrică cu ajutorul cărbunelui, să fie din start scoși de pe listă.
În prezent, un automobil electrice poate primi o subvenție de până la 7.000 de euro, dacă îndeplinește câteva condiții, printre care prețul de până la 47.000 de euro și greutatea până la 2,4 tone. În plus, cumpărătorul își poate majora subvenția dacă casează un automobil vechi.
Măsura pe care ar urma să o implementeze Franța va lovi în mod direct în Dacia Spring, o mașină care este produsă de Dongfeng, în China. În prezent, Spring este cel mai vândut automobil electric din Franța.
„Vom susține bateriile și vehiculele fabricate în Europa deoarece amprenta de carbon este bună. Nu vom mai folosi banii contribuabiilor francezi pentru a dezvolta industrii non-europene”, a declarat Macron la întâlnirea cu oamenii de afaceri, potrivit presei franceze, subliniind faptul că „SUA și China se mișcă mai repede”.