Franța comandă primele trenuri cu hidrogen de la Alstom, contract de aproape 190 milioane euro pentru primele 12 trenuri electrice

Franța comandă primele trenuri cu hidrogen de la Alstom, contract de aproape 190 milioane euro pentru primele 12 trenuri electrice
scris 9 apr 2021

SNCF Voyageurs, compania de transport feroviar de pasageri din cadrul SNCF Group, a lansat către Alstom, în numele a patru regiuni din Franța, prima comandă de trenuri hibride electric-hidrogen din această țară, iar contractul pentru primele 12 trenuri electrice (plus două unități opționale) din gama Coradia Polyvalent valorează în total aproape 190 de milioane de euro.

Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri
Urmărește-ne și pe Google News

”Regiunile franceze Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est și Occitanie lansează prima comandă de trenuri hibride electric-hidrogen din Franța. Această comandă reprezintă un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon în industria feroviară, în beneficiul pasagerilor și al regiunilor respective, precum și în dezvoltarea ecosistemului bazat pe hidrogen și a unei industrii feroviare promițătoare pentru viitor. Acționând în numele celor patru regiuni, SNCF Voyageurs a făcut o comandă către Alstom pentru primele 12 trenuri electrice cu sistem dual de alimentare electric – hidrogen (plus două unități opționale) din gama Coradia Polyvalent pentru Régiolis, dezvoltate de Alstom. Contractul valorează în total aproape 190 de milioane de euro. Această inovație marchează o revoluție autentică în mobilitatea feroviară. Fiind o premieră în Franța, acest contract va contribui la atingerea obiectivelor de tranziție energetică de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră și poluarea fonică, ambiție susținută de guvernul francez prin planul său de adoptare a hidrogenului lansat în iunie 2018. Este pe deplin în conformitate cu programul PLANETER de reducere a impactului asupra mediului exercitat de soluțiile de mobilitate regională ale SNCF Voyageurs, pornind de la convingerea că introducerea mai multor TER (trenuri regionale expres) poate reduce semnificativ emisiile de CO2”, a anunțat grupul.

Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025 CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025

Alte regiuni franceze și-au exprimat deja interesul de a participa la a doua fază a proiectului, scrie News.ro.

”Această comandă oficială din partea autorităților franceze pentru trenuri alimentate cu hidrogen este rezultatul a doi ani de eforturi comune ale susținătorilor proiectului. Trenul Coradia Polyvalent echipat cu dublă alimentare cu energie electrică întrunește cerințele rețelei feroviare franceze și are o autonomie de până la 600 de km pe secțiunile neelectrificate. Trenul, cu patru vagoane și o lungime de 72 de metri, are o capacitate totală de 218 locuri și dispune de aceleași performanțe dinamice și nivel de confort ca ale versiunii hibride electric-diesel”, precizează compania.

Aproape 400 de trenuri Coradia Polyvalent cu alimentare hibridă electric-diesel și respectiv 100% electrice au fost comandate de regiuni franceze din anul 2011. Dezvoltarea și producerea trenurilor Coradia Polyvalent asigură peste 2.000 de locuri de muncă în Franța pentru Alstom și furnizorii săi. Șase din cele 15 unități Alstom din Franța sunt implicate în proiect:  Reichshoffen (regiunea Bas-Rhin) pentru proiectare și asamblare, Ornans (Doubs) pentru motoare, Le Creusot (Saône-et-Loire) pentru boghiuri, Tarbes (Hautes-Pyrénées) pentru sisteme de tracțiune, Villeurbanne (Rhône) pentru componente electronice on-board și Saint-Ouen (Seine-Saint-Denis) pentru design.

Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania

„Franța are tot ce îi trebuie pentru a deveni un campion al hidrogenului: guvernul francez este pe deplin angajat să transforme această ambiție în realitate. Vom acoperi 47 de milioane de euro din costurile de dezvoltare ale primului tren regional alimentat cu hidrogen, din Franța. Sunt încântat că acest sprijin a permis celor patru regiuni partenere să-și confirme comanda pentru primele 14 trenuri”, a declarat Jean-Baptiste Djebbari, ministrul delegat pentru transporturi, Ministerul francez pentru Tranziție Ecologică.

Christophe Fanichet, CEO, SNCF Voyageurs, spune că această comandă marchează un pas concret către o mobilitate curată, prin lansarea unei noi soluții feroviare cu zero emisii directe.

”Hidrogenul a devenit o soluție concretă pentru a ajuta regiunile să realizeze tranziția lor energetică. Suntem mândri de angajamentul nostru față de această direcție și de adăugarea acestei tehnologii la gama de soluții dezvoltate pentru regiunile noastre prin programul nostru PLANETER. Această comandă este rezultatul mai multor ani de muncă alături de autorități și producător, realizată prin angajamentul și expertiza echipelor noastre din materialul rulant și departamentele TER, pentru a dezvolta un tren cu hidrogen care să răspundă nevoilor din regiunile noastre”, a spus Christophe Fanichet, CEO, SNCF Voyageurs.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentului CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentului

Alstom este prima companie feroviară din lume care a lansat pe piață un tren cu hidrogen și care stăpânește această tehnologie prin intermediul trenului său iLint, dezvoltat pentru piața germană.

”Această nouă comandă pentru piața franceză este pe deplin în conformitate cu ambiția grupului Alstom de a deveni numărul unu pe piața de mobilitate ecologică și inteligentă și de a contribui la implementarea unui ecosistem eficient bazat pe hidrogen în regiunile noastre”, a declarat Jean-Baptiste Eyméoud, președintele Alstom Franța.

La rândul spu, Laurent Wauquiez, președintele consiliului regional din Auvergne-Rhône-Alpes, afirmă că protecția mediului este o problemă majoră și fără îndoială cea mai mare provocare din secolul XXI.

”Această comandă pentru primele trenuri Coradia din Auvergne-Rhône-Alpes este următorul pas în ambiția regiunii noastre de a stimula dezvoltarea verde, concentrându-se pe inovare, dezvoltarea afacerilor și crearea de locuri de muncă. De la angajamentul nostru față de proiectul european Zero Emission Valley, ne-am propus să facem din regiunea noastră – care reprezintă o bază pentru aproape toți jucătorii din sectorul hidrogenului – o regiune cu unul dintre cele mai scăzute niveluri de emisii de carbon din Europa, prin dezvoltarea de aplicații pentru această nouă sursă de energie. Trenurile cu hidrogen sunt o alternativă inovatoare la trenurile diesel care circulă pe liniile noastre neelectrificate”, a declarat Laurent Wauquiez, președintele consiliului regional din Auvergne-Rhône-Alpes.

Marie-Guite Dufay, președinta consiliului regional Bourgogne-Franche-Comté, declară că hidrogenul, în special hidrogenul verde, este o modalitate nu numai de a contracara efectele încălzirii globale, ci și de a stimula ocuparea forței de muncă, atractivitatea și dezvoltarea în regiunea noastră care o administrează.

”În calitate de pionier în această tehnologie strategică, regiunea a reunit talentele și abilitățile atât ale Bourgogne, cât și ale Franche-Comté în tranziția sa către hidrogen. Comanda pentru trei Coradia Polivalent H2 în valoare totală de 52 de milioane de euro marchează un nou pas în adoptarea hidrogenului pentru soluții de mobilitate cu emisii reduse de carbon. Trenurile vor circula între Auxerre și Laroche-Migennes și vor face parte din primul ecosistem regional din Franța care va include trenul, cu sediul în Auxerre”, a declarat Marie-Guite Dufay, președinta consiliului regional Bourgogne-Franche-Comté.

Toate trenurile - trei plus două opționale pentru regiunea Grand Est și alte nouă comandate de celelalte regiuni - vor fi asamblate în fabrica Reichshoffen.

”Acesta este primul pas în strategia pe termen lung a TER Grand Est și implicarea noastră în acest program fără precedent își propune să stimuleze o lansare la nivel național a trenului ușor cu hidrogen în Franța. Testele efectuate vor fi fundamentale în dezvoltarea unui sector feroviar francez de hidrogen și, într-o a doua fază, producerea trenului ușor de hidrogen de care regiunea Grand Est are mare nevoie pentru a-și implementa politica de salvare și dezvoltare a căilor ferate mici”, a spus Jean Rottner, președinte al consiliului regional din Grand Est, președinte al consiliului regional din Bourgogne-Franche-Comté.

Acesta este un moment cheie în cursa pentru adoptarea hidrogenului în regiunea Occitanie, care se concentrează pe dezvoltarea de noi moduri de mobilitate și crearea de soluții practice pentru producerea de hidrogen verde, spun reprezentanții regiunii.

”Această primă comandă dă startul unei noi ere de progres tehnologic pentru mobilitatea verde. Regiunea Occitanie va primi în 2025 primul prototip de tren cu hidrogen pe linia Montréjeau – Luchon, pe care sperăm să o redeschidem. Este, de asemenea, o veste bună pentru ocuparea forței de muncă și dezvoltarea regiunii noastre, în special având în vedere că uzina Alstom din Tarbes este implicată în fabricarea acestor trenuri inovatoare. Reindustrializarea cu emisii reduse de carbon a regiunilor noastre și soluțiile de mobilitate ecologică nu mai sunt un vis utopic, ele funcționând deja în regiunile noastre. Aș dori să salut angajamentul colectiv al celor patru regiuni care și-au demonstrat capacitatea de a iniția și susține acest proiect, care promovează apariția unui sector promițător pentru viitor aici, în Franța”, a declarat Carole Delga, președinta consiliului regional al Occitanie / Pyrénées - Méditerranée.

SNCF Voyageurs este compania de transport feroviar de pasageri din cadrul SNCF Group. Oferă soluții de mobilitate comună și ușă în ușă pentru a satisface nevoile pasagerilor în ceea ce privește serviciile, costurile, calitatea și impactul asupra mediului. Oferă atât soluții de mobilitate pentru distanțe scurte, cât și pentru călătorii pe distanțe lungi în Franța și Europa prin: Transilien în regiunea Ile-de-France; TER pentru trenurile regionale; și Voyages (TGV INOUI, OUIGO, Intercités, Eurostar, Thalys, TGV Lyria etc.). Agenția sa de turism online OUI.sncf este în prezent cel mai important site de comerț electronic din Franța. SNCF Voyageurs transportă aproximativ cinci milioane de pasageri pe zi. Creată la 1 ianuarie 2020, SNCF Voyageurs este o societate pe acțiuni și o filială deținută în întregime de SNCF Group.

Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gamă diversă, de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie și autobuze electrice până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului și soluții digitale de mobilitate. După ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, veniturile combinate ale noului grup s-au ridicat la 15,7 miliarde de euro pentru perioada de 12 luni încheiată la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal în Franța și este prezentă în 70 de țări, având un număr de 75.000 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
trenuri cu hidrogen
alstom