Compania aeriană Croatia Airlines, deținută de statul croat, a decis să renunțe la 10 zboruri internaționale din Zagreb, inclusiv către București, pe care opera, fără escală, înainte de izbucnirea pandemiei, retrăgându-le acum de la vânzare, indică date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentuluiAlături de București, compania a mai renunțat la Barcelona, Lisabona, Mostar, Milano, Praga, Oslo, Stockholm, Helsinki, St. Petersburg.
Sunt rute pe care compania le-a introdus treptat, din vara anului 2016 și care au funcționat sezonier, în programul de vară. Majoritatea liniilor au funcționat din aprilie până în octombrie, dar anumite linii au început să funcționeze mai devreme, în martie, și au continuat până în decembrie.
Compania a decis în schimb să păstreze cursele spre alte 18 orașe, precum Amsterdam, Paris, Frankfurt, Londra.
"Croatia Airlines își ajustează programul de zbor la cererea pieței și la situația epidemiologică și nu o compară cu perioada pre-pandemică, care nu este acum realistă. Compania se concentrează pe piețele pe care există cerere și optimizează continuu programul de zbor, ceea ce înseamnă că este gata să restabilească rute individuale și să introducă zboruri suplimentare dacă există o cerere crescută pentru servicii de zbor”, este argumentul avansat de operatorul aerian.
CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X RomaniaPandemia de coronavirus a redus drastic cererea de servicii de zbor și pentru Croatia Airlines, volumul pasagerilor scăzând cu 72% în 2020 comparativ cu anul precedent.
În România, Croatia Airlines a intrat în mai 2017, cu o frecvență de trei zboruri directe pe săptămână - luni, miercuri și vineri, în sezonul de vară până în luna octombrie. Intrarea în România a fost anunțată anterior de Profit.ro.
Compania aeriană croată estima că va transporta anual aproximativ 2 milioane de pasageri, un trafic similar atunci cu cel al companiei românești de stat Tarom, care a pierdut masiv cotă de piață în ultimii ani.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăManagerul Croatia Airlines considera că există o cerere din partea pieței croate privind turismul în România, mai ales pentru litoralul românesc, zona montană și Delta Dunării.
Discuțiile privind operarea acestui zbor de către Croatia Airlines începuseră în urmă cu 7-8 ani.