Volkswagen va reintra, începând de luna aceasta, cu ajutorul lui T-ROC, pe lista constructorilor de automobile care luptă pentru un procent serios din segmentul SUV-urilor compacte și subcompacte, aflat în creștere masivă. Noul SUV T-Roc va fi lansat pe 23 august, în cadrul unui eveniment special, o avanpremieră a lansării comerciale de la Frankfurt.
Noul model este descris de producătorul german ca un Lifestyle Crossover, anunțând că acesta va face parte dintr-un segment nou pentru marcă, ceea ce crează confuzie din punct de vedere al poziționării. VW încearcă să readucă în actualitatea denumirea de CUV (Crossover Utility Vehcle), o denumire care a mai fost utilizată de alți constructori, printre care și BMW, dar care nu a găsit ecou în rândul cumpărătorilor, care preferă tradiționalul nume „SUV”. Explicația acestei denumiri, CUV, nu are legătură cu disponibilitatea unei tracțiuni 4x4, ci mai degrabă cu strategia de marketing a mărcii.
Potrivit informațiilor de până acum, T-Roc va face parte din clasa C-SUV, așa cum a fost ea denumită mai recent, a SUV-urilor construite pe o platformă de segment C (compact), cu o lungime comparabilă cu prima generație a lui VW Tiguan, care între timp a devenit un SUV de clasă medie.
Modelul va folosi platforma și o serie de elemente comune cu Golf, având la origine platforma modulară MQB a grupului. Va împărți structura și majoritatea componentelor cu modelele similare de la Seat și Skoda. Este vorba despre Seat Ateca, un model de 4,36 metri, cu ampatament de 2,64 și Skoda Karoq, un SUV cu 4,38 metri lungime și ampatament identic. Motoarele pe care le vor împărți vor acoperi plaja uzuală pentru grupul VW, de la 1.0 TSI, 1.5 TSI, 1.6 TDI la 2.0 TDI și TSI.
Imaginile teaser din ultima perioadă confirmă un design care păstrează liniile și proporțiile conceptului din 2014, prezentat al Geneva, dar care făcea parte mai degrabă din segmentul B, cu cei 4,17 metri ai săi.
Printre caracteristicile anunțate oficial de VW se numără vopseaua bicoloră, cu o mare varietate de combinații, care să atragă generația tânără de clienți, în căutarea unor mașini ce pot fi puternic personalizate.