Salonul Auto din Beijing a adus mai multe noutăți de la mrca Volkswagen, care a condus pentru multă vreme vânzările din această țară și care acum încă se mai luptă pentru a-și menține clienții, de pe locul al doilea. Noutățile prezentate de VW în China încep cu conceptul ID.CODE și se continuă cu lansarea unei nou mărci.
ID.UX este noul subbrand al Volkswagen, care va fi folosit pe piața din China pentru mașinile destinate clienților din segmentul tânăr. „ID.UX combină virtuțile VW dovedite cu ADN-ul de design orientat spre stilul de viață” transmite compania germană. „Caracteristicile specifice mărcii includ un design exterior progresiv, împreună cu un interior centrat pe șofer, cu un concept de afișare și operare (HMI) complet nou pentru clienții tineri”.
Primul automobil din familia ID.UX se va numi ID.UNYX și va fi lansat chiar în acest an.
CITEȘTE ȘI VIDEO A fost deschisă prima centură rutieră din acest anTot la Beijing, VW a prezentat ID.CODE, un concept-car care introduce un nou limbaj de design mult mai avansat, mai high-tech decât ce am putut vedea pe seria ID actuală și care începe să se apropie de stilul pe care mărcile chineze l-au adoptat de mult.
De asemenea, ID.CODE vine și cu noi soluții de tehnologie, care să reducă simțitor decalajul față de competitorii chinezi. Pe lângă sistemele de asistență devenite deja clasice, SUV-ul ID.CODE propune un nivel de conducere autonomă Level 4, care rivalizează cu cele mai avansate mașini de pe piața chineză a momentului.
VW a semnat deja un acord cu compania locală XPENG, de la care va prelua unele dintre cele mai avansate tehnologii, pe o platformă completă, care să ofere mărcii germane competențele cu care să poată concura în China.
CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru Drumul Expres București - Târgoviște„Marca Volkswagen poate privi deja la cei 40 de ani de succes în China și continuăm această poveste de succes în noua era a mobilității, confirmând astfel încrederea clienților noștri chinezi”, a declarat Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen.
Strategia în China a mărcii VW are trei piloni: un portofoliu cuprinzător de produse care accelerează electrificarea modelelor mărcii, un limbaj de brand și design dezvoltat special pentru piața chineză și dezvoltare tehnică locală cu parteneri puternici din China pentru a accelera ritmul inovației.
„ID.CODE oferă o previzualizare a viitorului VW în China: cu un design nou, un nou standard tehnologic și o experiență holistică a mărcii – orientată în mod special către nevoile și dorințele clienților noștri chinezi. Inaugurăm o nouă eră a mobilității în China, împreună cu partenerii noștri chinezi”, mai spune Schafer.
CITEȘTE ȘI Serverele Volkswagen, sparte de hackerii chinezi, care au accesat zeci de mii de documente secreteVW a anunțat că portofoliul de produse din China va crește la 16 modele, până în 2030, din care cinci vor face parte din subbrandul ID.UX și vor fi lansate în următorii trei ani. În același timp, marca spune că va lansa versiuni electrificate ale modelelor actuale cu combustie, cu motorizări PHEV, cu autonomie electrică peste 100 km. În total, vor fi lansate 12 noi modele cu combustie și șase hibride, în următorii 7 ani.
Pentru a-și dezvolta activitățile pe cea mai mare piață a mărcii, Volkswagen spune că a pregătit o consolidare a sistemului de producție, dezvoltare, achiziții, precum și cel de producție de baterii, urmând să crească personalul cu până la 3000 de specialiști. În plus, parteneriatele cu XPENG, Horizon Robotics și Thundersoft, companii locale, vor fi integrate în procesul de dezvoltare.