Volkswagen va lansa anul viitor primul său van electric, ID.BUZZ, care va reprezenta continuatorul celebrului Transporter. Miza este însă atât de ridicată, încât compania pregătește trei versiuni diferite ale acestui vehicule care va fi și LCV și autoturism, toate cu tehnologie de conducere autonomă.
Volkawgen ID.BUZZ mai are foarte puțin până va vedea lumina showroom-urilor, dat fiind faptul că lansarea sa este pregătită pentru 2022. În cadrul prezentării strategiei de electrificare pentru următorii 10 ani, reprezentanții VW au oferit imagini cu microbuzul electric în mai multe ipostaze, trei versiuni. VW nu s-a ferit să prezinte ilustrația în care scaunului șoferului este întreptat către spate, confirmând faptul că mașina va putea rula fără șofer. VW ID.BUZZ va avea, potrivit primelor informații, o autonomie de nivel 4, care presupune posibilitatea rulării fără ca șoferul să supravegheze sistemele de control.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cea mai sofisticată versiune va fi una dedicată în special transportului de tip ride-pooling. Mașina va avea șase locuri, cu uși de acces pentru fiecare, dar și ecrane individuale pentru toți pasagerii. O altă versiune va fi și mai luxoasă, având doar patru locuri, două cu fața, două cu spatele către direcția de mers. VW spune că va fi dedicată celor care călătoresc singuri sau doar cu familia. A treia variantă va fi cea pentru marfă, destinată companiilor de livrări.
Chiar dacă VW ID.BUZZ va avea încă de la lansare tehnologia de conducere autonomă, ea nu va avea activată această tehnologie la nivelul maxim până când legislația și infrastructura nu vor permite acest tip de rulare. Variantele cu autonomie se vor numi ID.BUZZ AD, potrivit prezentării companiei.
CITEȘTE ȘI Oficial Renault: Dacia nu va deveni electrică mai devreme de 2026 - 2028. Strategia pregătită pentru electrificarea mărcii Dacia
„Angajații companiilor de livrări nu vor mai avea nevoie de permis de conducere ci vor deveni pasageri care se vor concentra la încărcătură și la comenzi”, a spus Christian Senger, șeful diviziei de conducere autonomă din cadrul Volkswagen.
Prezentarea strategiei NEW AUTO, făcută de Herbert Diess și o parte dintre directorii săi a inclus și informații referitoare la soluțiile de transport comercial pe care VW le dezvoltă. Sistemul de conducere autonomă care va fi prezent pe ID.BUZZ a fost dezvoltat împreună cu ARGO AI, compania de tip joint-venture în care VW este partener cu Ford. „Vom lansa mașina electrică cea mai emoțională de până acum, ID:BUZZ, anul viitor”, a spus Diess.
Volkswagen mizează pe venituri inclusiv din administrarea flotelor și servicii de mobilitate cu ajutorul mașinilor autonome, din care prima va fi chiar ID.BUZZ, divizia de software care va coordona funcționarea acestor servicii fiind transformată în companie separată, cu numele CARIAD.