FOTO VW confirmă noua platformă electrică pentru Golf 9, cu care va încerca să se lupte cu producătorii chinezi

FOTO VW confirmă noua platformă electrică pentru Golf 9, cu care va încerca să se lupte cu producătorii chinezi
scris 14 iun 2024

Platforma tehnică SSP, la care Volkswagen lucrează de foarte mult timp și pe care a amânat-o de mai multe ori din cauza obstcolelor în dezvoltarea ei, va fi gata în 2028 și va fi utilizată pe cele mai noi modele ale mărcii, inclusiv pe prima generație complet electric a lui Golf.

O nouă generație de mașini electrice Volkswagen, care ar trebui să ofere servicii și funcții avansate de conectare și asistență, va fi lansată în 2028, printre acestea urmând să se numere și o nouă generație a celui mai popular automobil al mărcii, Golf, care va deveni complet electric.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Alpine lansează primul său hot hatch electric: 220 CP și 380 km autonomie CITEȘTE ȘI FOTO Alpine lansează primul său hot hatch electric: 220 CP și 380 km autonomie

Cu ajutorul acestei platforme, VW vrea să țină piept avansului tehnologic al chinezilor, atât pe piața din China, cât și pe cea din Europa și alte piețe occidentale.

„SSP este noua noastră arhitectură, pe care intenționăm să o folosim din 2028”, a declarat Thomas Schaefer, CEO al mărcii VW, confirmând astfel declarațiile făcute de reprezentanții companiei la finele anului trecut și apoi în luna martie a acestui an.

HiSky va opera primul zbor direct București - New York, după o pauză de 20 de ani CITEȘTE ȘI HiSky va opera primul zbor direct București - New York, după o pauză de 20 de ani

Platforma SSP a reprezentat o țintă extrem de importantă a grupului VW, care însă s-a dovedit extrem de dificil de atins. Sub conducerea fostului CEO, grupul a ratat finalizarea platformei, din cauza întârzierilor diviziei CARIAD, ceea ce a condus la o decizie radicală a noului șef, Oliver Blume, care a cerut regândirea întregului calendar și a proiectului.

FOTO VW confirmă noua platformă electrică pentru Golf 9, cu care va încerca să se lupte cu producătorii chinezi

Pentru Volkswagen, SSP va reprezenta trecerea completă la vehiculele controlate de software, pasul major pe care toate companiile auto urmează să-l facă în era vehiculelor electrice, conectate și autonome, dar cu costuri foarte mari.

FOTO Dacia Bigster, primele imagini înainte de lansarea din octombrie. Cât va costa CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Bigster, primele imagini înainte de lansarea din octombrie. Cât va costa

Pentru a compensa amânarea lansării SSP, grupul german a ales să folosească pentru marca Porsche serviciile software de la Goole împreună cu platforma PPE, pe care a dezvoltat-o împreună cu Audi. În același timp, în China, marca VW a ales să semneze un parteneriat cu Xpeng, pentru a utiliza platforma companiei chineze pe noile modele destinate acestei piețe.

FOTO Imagini spectaculoase cu Dacia Sandrider, care a finalizat primele teste pentru Raliul Dakar. Echipa și-a propus să câștige titlul suprem CITEȘTE ȘI FOTO Imagini spectaculoase cu Dacia Sandrider, care a finalizat primele teste pentru Raliul Dakar. Echipa și-a propus să câștige titlul suprem

Printre altele, platforma PPE, dezvoltată intern de CARIAD, va asigura sistemele de asistență necesare autonomiei de nivel 4 (Level 4 SAE), dar și o arhitectură electrică de ultimă generație, care va permite încărcarea bateriei în doar 12 minute.

Primul model care va fi prezentat în 2028 va fi Trinity, un nume de cod păstrat încă din vremea lui Herbert Diess, lucru care nu e valabil pentru designul și caracteristicile viitorului model.

VW Golf, un nume emblematic pentru marca germană, va primi și el noua platformă și va supraviețui procesului de electrificare, scăpând astfel de la dispariție, decisă anterior de fosta conducere a companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw platforma electrica
ssp vw
trinity
vw golf