Volvo pregătește introducerea tehnologiei LiDAR pe viitorul model complet electric XC90, precum și a unui computer central care va avea ca scop conducerea autonomă. Cele două tehnologii sunt furnizate de partenerii Volvo și vor face din acest model unul dintre cele mai sigure din industria auto.
Anul viitor, Volvo va lansa noua generație a SUV-ului XC90, care va fi complet electric și va fi echipat cu cele mai noi tehnologii, atât în ce privește siguranța și conectivitatea, cât și din punct de vedere al siguranței active și pasive. Mașina va utiliza o rețea de senzori de tip LiDAR, mult mai performantă decât cei RADAR, dezvoltați de Luminar. Sistemul de conducere fără șofer va fi coordonat de un computer central care are în centru procesoare NVIDIA DRIVE Orin. Dispozitivele vor fi operate de software dezvoltat de Volvo, Zenseact și Luminar, toate având ca scop eliminarea completă a deceselor din accidente rutiere, prin tehnologia de evitare a colisiunilor, creată de Volvo.
„Volvo Cars este și a fost întotdeauna lider în siguraanță. Va defini acum nivelul următor al siguranței mașinii”, a declarat Hakan Samuelsson, CEO al Volvo. „Având acest hardware în standard, putem continua să îmbunătățim opțiunile de siguranță prin actualizarea online și să introducem sisteme avansate de conducere autonomă, întărind poziția de lider în siguranță”.
Ținta celor de la Volvo este să reducă tot mai mult coliziunile mașinilor Volvo cu alte vehicule, astimând că rata de reducere se va accelera în timp, odată cu actualizările over-the-air. Noile tehnologii create de Volvo și partenerii săi au fost concepute de asemenea pentru a găsi soluții în situațiile de trafic care generează rănirile grave și decesele în prezent.
„Ambiția noastră de a livra mașini si mai sigure ne-a condus la ținta, pe termen lung, de a avea zero coliziuni astfel încât să evităm accidentele împreună”, a declarat și Henrik Green, CTO al Volvo.
Printre efectele secundare ale eliminării accidentelor, oficialii Volvo văd și un impact benefic asupra costurilor cu asigurările, pentru că accidentele în care este implicată o mașină Volvo vor fi tot mai rare.
Tehnologia pe care Volvo o va implementa pe modelele sale, începând cu viitorul XC90, va beneficia, pe lângă senzorii LiDAR și performanțele AI, de sisteme de back-up performante pentru funcții esențiale, cum sunt direcția și frâna. Astfel, întreg automobilul va fi pregătit pentru rulare fără șofer, inclusiv de nivel 5, odată ce aceasta va deveni disponibilă și legală.
Funcțiile de acest gen au fost incluse de Volvo în pachetul Highway Pilot, dezvoltat de Volvo și de cei de la Zensact, companie de software de conducere autonomă care aparține tot grupului Volvo. Funcția de conducere autonomă ale Highway Pilot vor putea fi activate pentru mașinile care îndeplinesc toate condițiile de siguranță și legale, pentru regiunea în care se află.
Volvo a anunțat deja la începutul acestui an că a încheiat un parteneriat cu NVIDIA, pentru furnizarea de tehnologie care să asigure atât echiparea computerului central al mașinii, cât și a celui însărcinat cu conducerea autonomă, tehnologii de putere care reușesc să preia informațiile furnizate de multitudinea de senzori LiDAR.