O nouă generație a sistemului de operare și software-ului care controlează automobilele Volkswagen din familia ID va fi lansat și instalat atât pe modelele noi ce sunt produse de acum înainte, dar și pe mașinile existente, printr-o actualizare din cloud.
Noi sisteme de asistență pentru șofer, o capacitate mai mare de încărcare și tehnologie de control vocal sunt principalele noutăți ale ID.Software 3.0 pe care Volkswagen l-a finalizat și îl pregătește pentru instalare. Tehnologii precum “Travel Assist with Swarm Data”, care permite controlul schimbării benzilor, sau “Park Assist Plus with Memory Function”, care poate învăța trasee și manevre specifice de parcare, pentru a le repeta în mod automat, vor fi instalate prin noul sistem de operare. De asemenea, încărcarea bateriilor în stații cu curent continuu se va putea face până la 135 kW, iar mașina va putea să-și planifice automat traseul pe baza stațiilor identificate pe traseu.
Automobilele din familia ID aflate deja în trafic vor primi actualizarea gratuit, în trimestrul al doilea al acestui an.
„Noul ID:Software 3.0 este un upgrade pentru întreaga noastră familie ID: ducem produsele noastre la un nou nivel de funcționalitate deoarece lucrăm repede, suntem mai conectați și mai orientați către client”, a declarat Thomas Ulbrich, director Technical Development al VW.
Noile sisteme ce vor fi introduse prin instalarea ID.Software 3.0 vor aduce noutăți importante pentru creșterea nivelului de autonomie. “Travel Assist with Swarm Data” va putea controla vehiculul pentru a-l menține pe mijlocul benzii de rulare, folosind atât date de la senzori, cât și informații despre comportamentul șoferului. Acesta va putea rula și într-o parte sau alta a benzii, în loc să stea fixat pe mijloc, va putea urma la o distanță fixă automobilul din față, indiferent de viteză, cu un comportament predictiv, inclusiv în viraje sau sensuri giratorii.
Sistemul utilizează două radare în partea din spate a mașinii și un sistem cu ultrasunete, astfel că poate supraveghea traficul din jurul mașinii, la viteze de peste 90 km/h. Sistemul poate coordona automat trecerea pe o altă bandă a șoselei, fără ca șoferul să intervină. De asemenea, sistemul poate prelua date de la alte vehicule VW care au trecut prin acel loc și poate astfel menține mașina pe bandă chiar și în lipsa marcajelor.
Noul software va oferi îmbunătățiri pentru Head-Up Display, cu realitate augmentată, o mai bună localizare a vehiculului pe navigație și va putea schimba informații și alerte cu alte vehicule similare, în trafic, despre situații excepționale (accidente, ambulanțe etc.).