Cu ajutorul radarelor care echipează deja cele mai noi automobile, VW a pus la punct un sistem ce poate împiedica producerea unor accidente grave, în care victime cad bicicliști și motocicliști.
Unele dintre cele mai absurde accidente, care uneori produc victime grave, sunt cele cauzate de deschiderea ușii de către șofer, în timp ce din spate trece un biciclist. Impactul cu ușa este greu de evitat în aceste situații, iar efectele pot fi letale.
Pentru acest gen de accidente, VW a inventat un nou sistem de avertizare, care se bazează, la fel ca sistemele cunoscute deja, pe o monitorizare radar corelată cu activitatea din mașină. Mai exact, dacă unul dintre ocupanții mașinii vrea să deschidă ușa pentru a ieși din mașină, iar sistemul detectează apropierea unui biciclist sau alt tip de participant la trafic, sistemul de alertă începe să emită lumini și sunete.
CITEȘTE ȘI CFR Călători umblă cu „trenul vopsit”: în România vor fi mai multe Intercity-uri, dar mai lente și mai scumpeCea mai complexă variantă a acestui sistem se găsește pe noul ID.7, proaspăt lansate pe piață, care echipează în standard toate versiunile acestui model. Sistemul de protecție are în centru două radare care monitorizează traficul din spatele mașinii, acestea oferind informații computerelor de bord. În cazul în care din spate se apropie un biciclist, se aprinde intermitent un bec amplasat pe oglinda laterală, ca avertizare de pericol (similar cu asistența la schimbarea benzii). Dacă cineva din interior încearcă să deschidă ușa în pofida semnalului de avertizare, mașina blochează pentru câteva secunde ușa, pentru a împiedica deschiderea ei. Dacă și în această situația persoana din interior continuă să acționeze mânerul, un semnal sonor este activat, pentru a anunța pericolul.
Sistemul este activ timp de trei minute de la oprirea motorului, după ce mașina a fost parcată, pentru a le permite tuturor pasagerilor să iasă din vehicul.
Recent, un astfel de accident de circulație s-a produs în Sibiu, după ce un biciclist care rula pe pista dedicată bicicletelor, aflată între parcarea de la bordură și carosabil, s-a trezit cu ușa unui vehicul deschisă în față. Biciclistul a ajuns în stare gravă la spital și a decedat după câteva zile, din cauza loviturilor primite. Dacă ar fi fost prezent pe mașină, un astfel de sistem ar fi avertizat șoferul de iminența unui pericol, la ieșirea din vehicul.
Versiuni mai simple ale sistemului echipează și modelele Passat și Tiguan, în standard, iar pe ID.4 și ID.5 acesta este oferit ca opțiune.