Automobilul BMW modificat de românul Dragoș Stăcescu, care participă în Campionatul Național de Drag (viteză în linie dreaptă), este prezentat ca stabilind un nou record mondial absolut și devenind cel mai rapid BMW diesel din istoria mărcii.
Având la bază un model de serie și aproximativ 75% din componentele de transmisie și motor de la diferite modele de stradă ale mărcii BMW, mașina pregătită pentru competițiile de viteză a avut cu 400% mai multă putere decât un model de serie și cu 300% cuplu maxim, valori care au însemnat 1020 CP și 1650 Nm.
Cu acest automobil, proprietarul a participat la ultima etapă a Campionatului Național de Drag, unde a obținut un record mondial absolut de viteză. Concursul a constat în parcurgerea unui sfert de milă (402 metri), într-un timp de 8,31 secunde, cu o viteză de ieșire de 270 km/h. Mașina a înregistrat o accelerație de 1,87 secunde de la 0 la 100 km/h, a avut nevoie de încă 2,84 secunde pentru a atinge 200 km/h și încă 2,44 secunde pentru pragul de 250 km/h.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Automobilul de la care a pornit proiectul de modificare proprietarul este un BMW 118d (E81), care a primit o tracțiune integrală de la un BMW 330d xDrive (generația E90). Propulsorul (M57N2) a fost preluat de la un BMW 335d (E90), cuplat la o transmisie automată în opt trepte provenind de pe un BMW X6 din generația F16 (8hp70x).
Alte modificări au fost cele ale șasiului, cu o structură tubulară, și cele de propulsie (sistem de alimentare, turbine, electronică, injecție de protoxid de azot etc.).
Pilotul și preparatorul acestui model nu este la primul proiect, el având o carieră lungă în competițiile de drag, în care a obținut recorduri absolute, cu modele pregătite de el și echipa CompleteCHIP Iași. Modelul actual este o evoluție a unui proiect inițiat în 2018, care ulterior a fost trecut pe o bază de Seria 1 începând cu iarna lui 2019.