Consiliul Județean Mureș a inaugurat în weekend primul circuit auto din România deținut de o autoritate stat, Transilvania Motor Ring, un proiect care a a durat 12 ani și a costat peste 12 milioane euro.
Lucrările la Transilvania Motor Ring au fost lansate în 2006, pe un teren preluat de CJ Mureș de la Ministerul Apărării, aflat la 4 kilometri de DN 15 Turda - Târgu Mureș - Toplița - Borsec, pe raza teritorială a comunei Cerghid, ce aparține de orașul Ungheni. Proiectul a trecut printr-o serie de scandaluri, a pierdut o finanțare europeană, fiind deschise și unele anchete de DNA pentru trei persoane implicate.
Primul constructor cu care s-a început lucrarea a fost evacuat de pe șantier cu executor judecătoresc, în urmă cu circa 4 ani, iar actualul președinte al CJ Mureș, Peter Ferenc, este al treilea președinte în funcție care s-a ocupat de circuit. Până la final, a fost folosită și o finanțare POR 2007 - 2013.
CITEȘTE ȘI FOTO Skoda Scala, viitoarea „Octavia hatchback”, lansare pe 6 decembrie într-un oraș inedit. Prima imagine cu interiorul mașiniiÎntregul proiect se numește „parc auto pentru sporturi cu motor”, acoperă circa 35 de hectare și va fi administrat direct de Consiliul Județean, care a făcut un studiu de fezabilitate și a ajuns la concluzia că este mai rentabil așa decât să-l dea spre administrare unei firme private. Potrivit președintelui CJ, circuitul ridică potențialul turistic al județului Mureș.
Circuitul propriu-zis are 3,7 km, cu lățimea între 11 și 14 metri, și va fi închiriat de asociații și diferite organizații sportive pentru evenimente auto și moto, prețul pe zi pentru un eveniment sportiv cu motor, cu spectatori, fiind de 144.363 lei (circa 30.000 de euro) și de 37.902 lei (circa 8.000 euro) pentru evenimente cicliste și de alt tip. Pentru evenimente private, 12 ore de folosire în perioada mai - august vor costa 27.859 lei (aproximativ 6.000 de euro).
Reprezentanții cluburilor de moto au acuzat, înainte de inaugurarea circuitului, faptul că acesta nu prezintă siguranță pentru acest tip de competiții, din cauza unor parapete care pot pune în pericol viața motocicliștilor, dar și pentru că accesul cu ambulanțele nu respectă standardele acestui gen de circuite.
Inaugurarea circuitului Transilvania Motor Ring a fost amânată la finalul anului trecut, din motive tehnice, o parte din dealul pe care a fost construit suferind tasări și deplasări ale terenului.