Toyota intenționează să accelereze creșterea pe piața din Europa, cu ajutorul SUV-urilor, la aproximativ 1,4 milioane de unități, în următorii 5 ani. Compania a anunțat lansarea unui nou SUV, în acest an.
Japonezii de la Toyota au planuri mari pentru piața din Europa, pe care nu au reușit niciodată să se impună altfel decât cu statut de outsider. Marca și-a propus să crească până în 2025 cu 30%, până la un nivel de 1,4 milioane de vehicule vândute, pe piața din Europa, care include și Rusia și Turcia, de la un nivel de aproximativ 1,1 milioane, în 2019, când a reușit să dețină o cotă de piață de 5,3%. Cota de piață ar urma să crească la 6,5% în această zonă. În UE, Toyota a vândut anul trecut aproape 800.000 de vehicule, iar în Rusia circa 125.000 de unități.
Toyta pregătește lansarea a nu mai puțin de 40 de modele noi sau actualizate (facelift-uri), toate electrificate, asta însemnând electrice, plug-in hibride și hibride.
Primul produs important va fi un nou SUV, pe care compania l-a anunțat printr-un teaser. SUV-ul va fi unul de mici dimensiuni, urmând să fie mai mic decât C-HR și va avea premiera la Geneva, în luna martie. Micul crossover va fi concurent direct cu VW T-Cross, Renault Captur, Peugeot 2008, dar și, indirect, cu versiunea Stepway a lui Sandero. Acesta va fi fabricat în uzina Toyota din Franța, Valenciennes, împreună cu noul Yaris, de la care va prelua o parte din componente, inclusiv motorizarea hibrid.
„Acest model se va adăuga succesului Yaris în Europa și, împreună, ne așteptăm ca aceste vehicule să contribuie la aproximativ 30% din volumele de vânzări ale Toyota în Europa până în 2025”, a declarat Matt Harrison, vicepreședinte executiv al Toyota Motor Europe referitor la noul SUV.
CITEȘTE ȘI Renault spulberă visele românilor pentru modelul electric K-ZEToyota mai mizează pe creșteri ale vânzărilor noii generații RAV4, dar și ale vanului Proace City, ce va fi fabricat într-un parteneriat cu PSA Group, fiind identic cu Peugeot Partner și Opel Combo. Japonezii estimează că 70% din vânzări vor fi reprezentate până în 2025 de mașini hibride fără încărcare, de la 52% în prezent. Vehiculele cu combustie vor mai acoperi doar 10% din vânzări, în special mașini sport, în timp ce diferența de 20% va fi constituită din vehicule PHEV și electrice. Asta înseamnă că se bazează pe un volum de circa 140.000 de vehicule electrice vândute în regiune, o valoare foarte mare.