FOTO Toyota nu renunță la motoarele pe benzină: va testa un nou propulsor de 2.0 litri pe Yaris

FOTO Toyota nu renunță la motoarele pe benzină: va testa un nou propulsor de 2.0 litri pe Yaris
scris marţi, 07:30

Strategia multi-energie adoptată de Toyota nu este doar una care are ca scop întârzierea implementării propulsiei electrice, ci ia în serios dezvoltarea pentru viitor de noi motoare cu combustie mai eficiente, ca alternativă la o posibilă electrificare eșuată.

Toyota a prezentat la Tokyo două noi motoare cu combustie bazate pe tehnologii inovatoare, care permit micșorarea dimensiunilor propulsoarelor pentru a putea fi folosite eficient pe mașini de mici dimensiuni.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Un nou tren Alstom ajunge în România. Imagini din cabina primului tren CITEȘTE ȘI VIDEO Un nou tren Alstom ajunge în România. Imagini din cabina primului tren

Unul dintre noile motoare a fost anunțat pe viitorul GR YARIS M, care va participa în competiția Super Taikyu. Conceptul cu acest nume anticipează modelul de circuit cu ajutorul căruia constructorul japonez va testa noile tehnologii, care ar putea ulterior să se regăsească pe mașinile de serie. Modelul GR Yaris va avea noul motor montat central, acesta urmând să acționeze puntea spate.

Pe lângă motorul de 2.0 litri, un altul mai mic, de 1.5 litri este și el în dezvoltare, în două versiuni, atât aspirat, cât și turbo. Acesta reușește să aibă un volum cu 20% mai mic și o înălțime cu 15% sub cea a actualului motor din gama Toyota, iar aceste procente nu înseamnă altceva decât spațiu redus sub capotă și un profil mai aerodinamic al mașinii.

FOTO Toyota nu renunță la motoarele pe benzină: va testa un nou propulsor de 2.0 litri pe Yaris

Caracteristicile principale ale noilor motoare se referă, așadar, în primul rând, la dimensiuni, având o arhitectură complet schimbată, ce va permite proiectarea de compartimente mai mici pentru motoare, capote mai coborâte, linii schimbate ale mașinii și proporții care se regăsesc acum la mașinile electrice.

Primele semne de reduceri agresive ale prețurilor mașinilor electrice. VW scade rata de leasing la ID.3, în Germania, sub nivelul unui Golf pe benzină CITEȘTE ȘI Primele semne de reduceri agresive ale prețurilor mașinilor electrice. VW scade rata de leasing la ID.3, în Germania, sub nivelul unui Golf pe benzină

O a doua trăsătură este legată de posibilitatea de a funcționa cu o listă mai largă de combustibili, inclusivi cei sintetici, e-fuels, hidrogen, dar și posibilitatea de a funcționa în sisteme hibride, specifice producătorului japonez.

Pentru Toyota rămâne în acest moment important segmentul hibrid, care îi asigură un procent foarte mare de vânzări și care, dacă ar fi optimizat în continuare, ar putea genera venituri suplimentare, care să compenseze întârzierea de pe segmentul electric, în care, pentru moment, japonezii nu au decât un singur model la vânzare (și unul sub brandul Lexus) și se pregătesc să-l lanseze pe al doilea.

Cu mai puțin de 30.000 de unități vândute, Toyota nici măcare nu poate visa, pentru moment, la volumele de peste un milion pe care le-au vândut mărcile Tesla sau BYD, dar nici la cele mai mici ale rivalilor din VW Group sau BMW.

FOTO Toyota nu renunță la motoarele pe benzină: va testa un nou propulsor de 2.0 litri pe Yaris
viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
motor benzina
noi motoare toyota
yaris