Cu un design spectaculos și motorizări exclusiv electrice, noul model Toyota, cu un nume la fel de sofisticat pe cât arată, bZ4X, aduce pe piață noi tehnologii.
Toyota a publicat primele informații și imagini ale primului său automobil dezvoltat pe noua platformă e-TNGA, o derivație a platformei globale modulare care va fi utilizată pentru nu mai puțin de șapte noi modele, după cum anunță constructorul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toyota bZ4X va avea o autonomie de 500 de kilometri, o valoare foarte bună, asigurată de o baterie de 71 kWh. Printre inovațiile aduse de noul model se numără și direcția fără coloană standard de direcție, care va fi acționată cu ajutorul conexiunilor electrice.
Denumirea noului model are legătură cu seria bZ (beyondZero) exclusiv electrice, pe care Toyota o lansează acum, iar particula 4X îl poziționează în segmentul SUV-urilor cu tracțiune integrală. La acest capitol, Toyota a decis să folosească experiența Subaru, companie cu care are deja un parteneriat printr-un schimb de acțiuni, fiind preluată transmisia AWD simetrică, în premieră pentru Toyota.
Pe lângă designul exterior, care preia din elementele regăsite pe celelalte modele, dar aduce linii noi și un aspect de mașină a viitorului, bZ4X vine și cu un interior în care se remarcă, pentru unele versiuni, volanul de tip manșă de avion. Acesta va însoți direcția „drive-by-wire”, care nu mai folosește conexiunile mecanice pentru a imprima direcția roților. Acesta schimbă radical ceea ce știam despre viraj, pentru că permite schimbarea direcției lc 150 de grade, fără să fie nevoie de schimbarea prizei pe volan.
Sistemul de control al direcției este unul inteligent care coordonează cuplul cu care sunt acționate roțile, oferind în acelșai timp senzația potrivită șoferului. Raportul dintre cele două variabile va putea fi schimbat prin alegerea modurilor de conducere. Inevitabil, șoferul nu va mai percepe denivelările și vibrațiile șoselei, dar o parte dintre acestea vor fi retransmise computerizat, pentru a păstra legătura dintre drum și șofer. Prin eliminarea coloanei de direcție, mașina câștigă și destul spațiu în zona picioarelor, dar și în zona motorului.
Clienții vor avea la dispoziție și versiunea cu direcție tradițională, cu volan, bielete și coloană de direcție.
CITEȘTE ȘI Rezultate Volkswagen Group: Scădere a veniturilor în trimestrul 3, din cauza crizei semiconductorilor, dar compania menține ținta de profitDe asemenea, tot în premieră, Toyota furnizează și schimbătorul de tip „dial” (selector în loc de manetă). O altă inovație este acoperișul solar, oferit pe versiuni speciale, care va permite încărcarea bateriilor, într-un an, cu energia necesară parcurgerii a 1800 de km.
Din punct de vedere al dimensiunilor, bZ4X este un SUV de clasă medie, cu o lungime de 4,69 metri, comparabilă cu cea a lui RAV4, cu 1,86 metri lățime și 1,65 metri înălțime, respectiv, un ampatament de 2,85 metri. Greutatea mașinii va fi de aaproximativ 2 tone, cu mici diferențe pentru versiunea cu tracțiune pe două roți.
Sistemul motopropulsor va cuprinde un propulsor de 150 kW pe față, pentru versiunea 2WD, și două motoare de 80 kW față/spate, pentru AWD.
Toyota bZ4x va fi produs în Japonia și în China, de unde va fi exportat pe toate piețele lumii.