Toyota a prezentat noua generație a sedanului Corolla, a 12-a, care completează familia după lansarea hatchback-ului, care a înlocuit Auris, și a wagonului Touring Sports.
Sedanul Toyota Corolla este unul dintre cele mai vândute modele din lume, în prezent, și cel mai vândut model, de la lansarea sa, sub același nume, fiind depășite 46 de milione de unități de la lansarea din 1966. Începând cu generația patra, Corolla a dispus de motoare diesel, acum fiind pentru primadată când acest model nu mai are acest tip de motor. În același timp, este o premieră introducerea motorului 1.8 hibrid, în Europa, pe acest model.
Noua generație Toyota Corolla este construită pe platforma comună a Toyota, numită GA-C.
Designul sedanului utilizează stilul și elementele regăsite pe hatchback și Touring, dar are importante diferențe, în special la blocurile optice, ceea ce sugerează faptul că japonezii au luat o decizie privind înlocuirea numelui Auris cu Corolla târziu, într-un moment în care designul celor două era deja finalizat.
Din punct de vedere al proporțiilor, știm deocamdată că noul sedan Corolla folosește platforma cu ampatament de 2,7 metri, similar cu wagon-ul, ceea ce sugerează spații mari pentru pasageri, însă restul dimensiunilor nu au fost anunțate, din motive necunoscute.
Informațiile companiei mai vorbesc despre trei ecrane, unul de 8 inci pentru multimedia, unul pentru indicatoarele de bord și unul ca head-up display.
Motoarele vor fi exclusiv pe benzină, unul de 1.8 litri hibrid fără încărcare la priză, cu un consum de 4,3 litri/100 km (ciclu WLTP), celălalt de 1.6 litri aspirat, combinat cu o cutie CVT cu șase trepte, cu un consum WLTP de 6,1 litri/100 km.
Toyota Corolla Sedan, versiunea pentru piața europeană, va fi construit la uzina Toyota din Turcia și va fi disponibil pentru comenzi în primul trimestru din 2019.