Toyota a dezvoltat un nou sistem fuel-cell, o propulsie bazată pe pila de combustie a hidrogenului, o reacție chimică din care rezultă în procent de peste 99% doar apă. Este a treia generație a sistemului fuel-cell dezvoltată de Toyota, cea despre care producătorul japonez spunea în urmă cu câțiva ani ca va avea un preț la jumătate față de generația anterioară.
Toyota a încheiat ciclul de dezvoltare pentru noua generație de propulsie fuel-cell, în cadrul strategiei sale multi-energie, care pune un accent important pe hidrogen. „Acest sistem FC de a treia generație reprezintă o schimbare semnificativă”, spune compania japoneză.

În urmă cu câțiva ani, Akio Toyoda, pe atunci CEO al companiei japoneze, anticipa că a treia generație de fuel-cell va veni cu prețuri apropiate de cele ale motorelor cu combustie, pentru a face hidrogenul accesibil. Astăzi, Toyota anunță că a finalizat dezvoltarea noului sistem, care are o fiabilitate comparabilă cu cea a motoarelor diesel, susține compania.
„Noul sistem prezintă îmbunătățiri semnificative ale performanței, inclusiv eficiența consumului de combustibil și o reducere semnificativă a costurilor în comparație cu versiunea anterioară. Pe lângă vehiculele de pasageri, sistemul FC de a treia generație va fi extins pentru a fi utilizat în vehiculele comerciale grele și este planificat să fie introdus în principal pe piețele din Japonia, Europa, America de Nord și China, după 2026 cel mai devreme”, explică Toyota.

Toyota pregătește o lansare oficială a sistemului pe 19 februarie, în cadrul expoziției din Tokyo dedicate sistemelor cu hidrogen și fuel-cell.
Prima generație de automobile fuel-cell de la Toyota a fost lansată în 2014, odată cu prezentarea modelului MIRAI, pe care l-a vândut, de atunci, în 28.000 de exemplare, care nu doar că au putut să demonstreze eficiența acestui sistem, dar au oferit informații vitale pentru constructor, în vederea dezvoltării sistemului mai departe.

Înceând din 2019, Toyota a început să furnizeze sisteme FC pentru a fi utilizate în alte aplicații, cum ar fi autobuze, căi ferate și generatoare staționare de energie, furnizând peste 2.700 de unități la peste 100 de clienți la nivel global.

Principalele îmbunătățiri față de generația a doua se axează pe creșterea durabilității, de până la două ori, fiidn acum comparabilă cu cea a motoarelor diesel, având un design care nu necesită întreținere. Apoi, s-a reușit îmbunătățirea eficienței combustibilului de 1,2 ori față de generația anterioară, permițând o autonomie de croazieră cu 20% mai mare.

În plus, extrem de important, s-a obținut o reducere semnificativă a costurilor prin inovații în proiectarea celulelor și procesele de fabricație.
Toyota susține că sistemul FC de a treia generație poate fi instalat într-o varietate de vehicule comerciale, autoturisme și aplicații de uz general, cum ar fi generatoare staționare, șine și nave.
Pentru autoturisme, eficiența îmbunătățită a consumului de combustibil oferă o autonomie de croazieră mai mare pentru lipsa grijilor privind alimentarea.

Pentru vehiculele comerciale grele, noul sistem FC oferă un nivel de durabilitate comparabil cu motoarele diesel și putere mare. În plus, proiectând sistemul să fie mai compact, acesta poate fi integrat mai ușor în diverse vehicule comerciale.
Deocamdată, Toyota nu a oferit informații referitoare la posibilele prețuri ale viitoarelor modele echipate cu a treiea generație fuel-cell. În prezent, modelul Mirai are un preț de aproximativ 66.000 de euro, unul comparabil cu cel al mașinilor premium cu benzină și chiar electrice.