Compania națională de transport aerian Tarom a lansat astăzi o ofertă care a generat indignare din partea mai multor persoane, care au acuzat compania de gândire învechită în relația cu clienții.
Oferta Tarom, care a pierdut piața internă în fața low-cost-urilor, este: "Susținem călătoriile în familie! Pe rutele Iași-Luton și București-Londra (LHR), dacă soțul plătește, soția și copiii beneficiază de o reducere de 50% din tarif. Perioada de călătorie este până la 31 octombrie. Vă așteptăm cu drag!".
Sintagma "dacă soțul plătește" a generat proteste din partea mai multor persoane: "Și dacă soția plătește? Și dacă am copii cu ea, dar nu suntem căsătoriți? :)) sau e o oferta «tradițională»? Vedeți, băi Tarom, de-asta vă mănâncă pe voi falimentul. Așteptați să călătorească doar 'familia' în care plătește doar barbatul. Ca și când femeia și copiii sunt de rangul doi. Dacă vreau să călătoresc pe această rută împreună cu partenerul meu (familie formată din persoane de același sex), beneficiem de ofertă? Ori este dedicată doar familiilor heterosexual-tradiționale? Orice echipă de Marketing poate face erori, nu este sfârșitul lumii. Recomandarea mea pentru voi, TAROM, este să ștergeți această postare și să veniți cu una gândită mai bine, mizând pe faptul că ați ascultat comunitatea și ați creat o ofertă adaptată cerințelor acestora. Va ieși o formă chiar apreciată de comunicare. Bafta pe viitor la campanii mai bine gândite", sunt doar un set de mesaje trimise companiei, la care aceasta nu a răspuns.
Pentru acest an, Tarom estimează că va înregistra pierderi de 41,2 milioane lei, în scădere cu 12,3% față de nivelul de anul trecut, la venituri totale de 1,32 miliarde lei.
Bugetul companiei arată că 2017 ar urma să fie al zecelea an de pierderi pentru Tarom, având în vedere că societatea nu a mai înregistrat profit din 2007.
Anul trecut, Tarom a raportat pierderi de 46,97 milioane lei (11,1 milioane euro), pe fondul scăderii veniturilor și al valorii activelor imobilizate.
Compania de stat Tarom este al treilea transportator aerian de pasageri din România, după companiile low-cost Wizz Air și Blue Air.