Un model Ferrari care costă circa 300.000 de euro face obiectul unei rechemări în service, din cauza posibilității ca o mică eroare de proiectare să conducă la scurgeri de carburant și, din nefericire, la incendiu.
Nu doar mărcile accesibile, de volum, ci și mașinile de lux pot trece prin campanii de rechemare, în pofida prețului ridicat și a calității de nivel înalt. Primul model Ferrari de serie cu motor V6, 296 GTB și versiunea cabrio 296 GTS, un model care este propulsat și de un motor electric, va trebui să meargă în service pentru a fi verificat dacă există riscul unei defecțiuni ce poate duce la consecințe grave.
Numărul mașinilor care vor merge în service nu este foarte mare, sub 3.000 de exemplare, având în vedere volumele în care sunt produse mașinile Ferrari, însă riscul la care se supun proprietarii mașinilor dacă nu merg la inspecția prevăzută de această campanie este destul de mare. Conform raportului publicat de sistemul european Rapex, mașinile pot prezenta o coroziune în zona rezervorului de carburant, unde se află și capacul de protecție al bateriei de înaltă tensiune. Scurgerile de carburant produse ca efect al coroziunii pot conduce la incendierea mașinii și chiar a bateriei de înaltă tensiune.
Campania vizează 2.869 de automobile Ferrari 296 GTB și GTS, fabricate între martie 2021 și aprilie 2023, iar verificarea trebuie făcută în cel mai apropiat service autorizat Ferrari.
Rechemarea a fost dispusă de autoritățile de protecție a consumatorilor, ca urmare a defecțiunilor înregistrate pe piața din Italia. De asemenea, sunt menționate și exemplare din Croația și Suedia, dar nu sunt excluse modelele din alte țări. În România, un singur exemplar Ferrari 296 GTB este înmatriculat oficial.
Ferrari 296 GTB este unul dintre primele modele hibrid ale mărcii, având totodată primul V6 din istoria acestei mărci. Mașina poate circula pe distanțe foarte scurte exclusiv electric, cu ajutorul bateriei de înaltă tensiune, care permite recuperarea energiei și contribuie la o suplimentare a performanțelor. Bateria poate fi încărcată și la priză, ceea ce asigură resurse suplimentare de energie încă de la plecarea de pe loc. Motorul de 3.0 litri are 654 CP, în timp ce motorul electric generează 165 CP, astfel că întreg sistemul ajunge la o putere maximă de 820 CP.