O versiune ultrasportivă a compactei Renault Megane va fi disponibilă clienților pentru ultima dată sub numele RS. Divizia Renault Sport a fost preluată de Alpine, care dezvolta ulterior și versiunile de top ale gamei.
Renault Megane RS Ultime este numele ales de constructorul francez pentru a marca despărțirea de o linie care a atras numeroși clienți pasionați de performanțele mărcii. Având legături puternice cu divizia care s-a ocupat de echipa Renault din Formula 1, Renault Sport a lansat pentru fiecare generație Megane cel puțin o versiune de top cu trăsături de competiție.
Odată cu transformarea acestei divizii în Alpine, numele RS va dispărea din oferta Renault, astfel că noul Megane RS Ultime este ultima ocazie pentru fani de a-și rezerva unul dintre cele 1976 exemplare ce vor fi produse.
Cu un design unic, bazat pe noua identitate vizuală a mărcii și pe elemente de culoare distinctive, mașina va fi semnată de pilotul Laurent Hurgon, care și-a pus amprenta pe rezultatele echipei Renault Sport. Cele două dungi negre vor fi similare pe toate cele patru culori dispobile: Star Black (standard) Pearl White, Sirius Yellow și Tonic Orange. Fiecare mașină are înscris pe una dintre dungi anul înființării Renault Sport, 1976.
Caroseria lui Megane RS Ultime se distinge prin aripile față – spate mai late, gurile de aerisire laterale, farurile RS Vision, evacuarea centrală, antena tip shark, plus inevitabilele spoilere și difuzoare de aer. La interior, ies în evidență scaunele Recaro cu tapițerie Alcantara negru titan și monograma RS brodată, iar pe consolă, lângă comenzile transmisiei, se află o plăcuță pe care este gravat numărul de ordine al fiecărei mașini, lângă semnătura lui Laurent Hurgon, cel care deține recordurile de pe Nürburgring, Suzuka și Spa-Francorchamps. Printre dotări se regăsesc elementele similare de peTtrophy, între care display-ul de 9,3 inci, sistemul audio Bose, bordul digital de 10 inci.
CITEȘTE ȘI Clienții BMW din România nu mai vor motoare diesel și se mută pe electrice și hibrideDin punct de vedere al performanțelor, în centru se află motorul turbo cu 4 cilindri de 300 CP, 420 Nm, însoțit de cutia EDC și un diferențial mecanic Torsen, combinație care este responsabilă pentru accelerația de la 0 la 100 km/h de numai 5,7 secunde.
Modelul va înlocui în oferta Renault vechile Megane RS și Megane RS Trophy, începând din primăvara acestui an, dar va debuta în public pe 13 ianuarie, la Tokyo, în cadrul salonului auto din Japonia.