Renault a anunțat, la doar câteva ore după intrarea în vigoare a noului acord al Alianței cu Nissan, înființarea companiei Ampere, care reunește toate activitățile cu vehicule electrice și cu software ale grupului francez. Peste câteva zile, la Capital Market Day, Luca de Meo ar trebui să ofere detalii despre viitorul acestei companii, dar și despre eventualii acționari.
Ampere este cea mai nouă companie auto care produce automobile electrice, având un logo care seamănă într-o mare măsură cu cel al Renault, adică un romb, dar care este format din multe romburi mai mici. Ampere are propria conducere, în frunte cu Luca de Meo, care preia poziția de CEO, și a preluat toate activitățile industriale specializate în vehicule electrice din Franța, inclusiv fabricile din Douai, Maubeuge și Ruitz, din cadrul Electricity, și fabrica din Cleon.
„Scopul este de a democratiza vehiculele electrice în Europa, cu mașini pe care oamenii și le pot permite”, spune Renault, care însă a rămas în ultimii ani în urma principalilor competitori, VW și Stellantis, având doar două automobile electrice lansate.
Ampere preia peste 11.000 de angajați de la Renault, dintre care 35% sunt ingineri, adică întreg lanțul de la cercetare și dezvoltare, până la producție.
„Crearea unui nou model de business, specializat în vehicule electrice și software, operațional începând de astăzi ne-a provocat să ne gândim la cum putem ilustra mai bine revoluția noastră și ambiția echipelor. Insuflând o viziune corporativă sustenabilă și traducând-o în fiecare proces și în fiecare produs. Construind, având ca punct de plecare punctele forte ale Grupului, și regândind fiecare mod de a face lucrurile. Valorificând rădăcinile noastre franceze și devenind lider în Europa. Facând cunoscut angajamentul nostru față de clienții noștri, de planeta noastră și de cei care trăiesc pe ea. Foaia de parcurs a lui Ampere se ridică la nivelul ambițiilor Grupului și sunt extrem de mândru să lansez această etapă majoră în evoluția sa." a declarat Luca de Meo, CEO Ampere.
Echipa de conducere a Ampere cuprinde nume cunoscute, precum Josep-Maria Recasens, Chief Operating Officer, dar și specialiști în domenii importante, cum este Luciano Biondo, VP Industrial Operations. Designer șef va fi același Gilles Vidal, care răspunde și de designul Renault.
CITEȘTE ȘI Nissan a devenit acționar cu drepturi depline al Renault. A intrat în vigoare acordul prin care francezii renunță la o parte din acțiuniRenault nu a oferit astăzi niciun detaliu referitor la posibile investiții în Ampere ale partenerilor din Alianță, Nissan și Mitsubishi, care anterior declaraseră că intenționează să devină acționari. Deocamdată, atât Nissan, cât și Mitsubishi se află într-un moment instoric, deoarece au ieșit de sub tutela relației dominante cu Renault, care a deținut 43,4% din Nissan și, implicit, o parte direct proporțională din Mitsubishi.
Detaliile privind viitorul Ampere, inclusiv legate de o posibilă listare a companiei anul viitor, vor fi oferite de Luca de Meo pe 19 noiembrie, în cadrul Capital Market Day.