Un concept-car complet electric, destinat utilizării ca vehicul comercial, a fost prezentat de Renault la Salonul Auto din Hanovra, destinat vehiculelor comerciale. Renault Estafette pare a fi o încercare de a concura direct VW ID.Buzz, LCV-ul electric continuator al celebrului Bulli.
Renault a prezentat conceptul Estafette, „o viziune asupra vehiculelor utilitare în viitor”. Modelul este totodată primul produs pe care noua companie Flexis, un joint-venture Renault – Volvo Group, îl propune pentru „tranziția energetică”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault Estafette a fost unul dintre modelele celebre ale mărcii franceze în anii 60 – 70 ai secolului trecut. Puțini și-l mai amintesc, așa cum puțini își amintesc versiunea românească, produsă de Dacia la Mioveni sub licență și folosită aproape exclusiv de Poșta Română. Originalul Estafette a fost un rival al celebrului VW Bulli, modelul comercial Transporter 1, iar concurența celor două s-ar putea relua în prezent, unde VW ID.Buzz are deja un avans important pe piața europeană de vehicule comerciale electrice.
Așa cum îl descrie Renault, Estfette Concept este un vehicul de oraș, compact, spațios, care combină „lungimea lui Kangoo, agilitatea lui Clio și capacitatea de încărcare a lui Trafic”. Mașina a fost concepută pentru a fi orientată către șofer, fiind bazată pe feedback-ul profesioniștilor și creată pentru aceștia. Propulsia lui Estafette este complet electrică, complet conectată, făcând parte din noul segment Software Defined Vehicle). A fost construit pe platforma FlexEVan dezvoltată de Ampere, care permite o actualizare în timp real și o mentenanță predictivă, pentru o eficiență a costurilor maximă.
CITEȘTE ȘI ANPC a amendat Transferoviar Călători. Garnituri de tren, oprite din circulație"Suntem foarte încântați să aducem la viață viziunea pe care Renault Group și partenerii săi Volvo Group și CMA CGM Group au avut-o pentru a revoluționa logistica urbană, pentru a face operațiunile mai durabile, mai sigure, mai prietenoase cu orașele, mai prietenoase cu șoferul și cu vecinii. Conceptul Estafette este primul exemplu despre cum vor arăta vehiculele utilitare electrice mâine: proiectate special pentru a circula în orașe, compacte, conectate și construite pentru servicii de livrare complet sustenabile”, a declarat Philippe Divry, CEO, Flexis SAS.
Designul conceptului Estafette reia o serie de elemente ale clasicului Estafette, lansat în 1959, inclusiv forma cuboidă și farurile rotunde, dar și liniile oblice ale geamurilor.
CITEȘTE ȘI Clienții din Silicon Valley au renunțat să mai cumpere mașinile Tesla. Cădere importantă pe una dintre piețele tradiționale ale mărcii, vânzările s-au degradat lună de lunăRenault nu a spus nimic despre o posibilă producție de serie, momentul fiind, cel mai probabil, un test al reacțiilor publicului la noul design.
Flexis SAS, compania creată de Renault și Volvo Group (producătorul de camioane, care este diferit de Volvo Cars), și-a propus să dezvolte o nouă generație de vehicule comerciale, bazate pe software. Noua companie a pornit cu investiții de câte 300 de milioane de euro din partea celor doi acționari fondatori, pentru ca un al treilea acționar, compania de logistică CMA CGM Group, și-a anunțat propria investiție de 120 milioane de euro.
Producția primelor vehicule dezvoltate de Flexis va începe în 2026, după cum au anunțat cele două companii auto.