Renault a prezentat oficial primele informații și fotografii cu noul Suv Coupe Arkana, un automobil care arată ce se poate face din platforma Duster, de la care a pornit dezvoltarea acestui model. Acesta este și motivul pentru care a fost denumit, inițial, Super Duster, iar Profit.ro a analizat dimensiunile celor două modele, pentru a le compara.
Renault Arkana este cel mai nou automobil de serie din portfoliul mărcii franceze, un SUV Coupe, oferit pentru început doar pe piața din Rusia, care va deveni, în scurt timp un model global. Poziționat în segmentul compact, cu o lungime peste cea a lui Duster, la 4,54 metri, Arkana aduce caroseria coupe, regăsită până acum doar în segmentele premium, în zona populară, a automobilelor de volum.
Chiar dacă Arkana este vândut în Rusia, pentru început, sub marca Renault, să nu uităm că el are la bază o arhitectură ieftină, dezvoltată din popularul automobil Logan. Peste aceasta s-a suprapus tehnologia 4x4 de la Nissan, simplificată, un design sofisticat, ce poartă semnătura Laurens van den Acker, și noile device-uri care conectează șoferul cu mașina și la sursele de infotainment.
Arkana va fi construit în uzina de lângă Moscova și va fi disponibil în showroom-uri începând din vara acestui an.
Designul lui Arkana este cel care impresionează cel mai mult, el fiind foarte apropiat de cel al conceptului prezentat anul trecut, la salonul auto din Rusia. Pe lângă blocurile optice specifice mărcii, regăsite pe Megane și pe celelalte modele, caroseria lui Arkana are proporții sportive, elegante și lasă impresi aunei mașini mult mai scumpe.
La interior, display-ul de 8 inci, amplasat central, conectat cu sistemul multimedia Easy Link, cu suport pentru Android Auto, Apple Car Play și Yandex Auto, ridică și mai mult calitatea percepută a mașinii. Sistemul audio provine de la Bose, un semn că Renault a decis să ofere ce e mai bun clienților ruși.
CITEȘTE ȘI Audi va renunța la modelele TT și R8 și le va înlocui cu mașini electricePortbagajul mașinii are, potrivit informațiilor oficiale, 508 litri, cu 30 de litri mai mare decât cel al lui Duster, volum ce poate fi mărit la 1.333 litri prin rabatarea scaunelor spate.
Motorul pe care îl prezintă Renault la lansare este TCe 150, un motor pe benzină, de 1.3 litri, turbo, dezvoltat de Alianța Renault Nissan Mitsubishi împreună cu Mercedes Benz. Mașina dispune de celebrul All Mode 4x4-i, de la Nissan, regăsit și pe Duster, conectat la motor printr-o cutie X-Tronic.
Garda la sol este de aproape 21 cm, aproape identică cu cea lui Duster, cu unghiuri de atac de 18 grade și de degajare de 25 de grade, care asigură un comportament decent în off-road.
Odată cu prezentarea lui Arkana, Renault a ținut să reamintească de prezentarea modelului Samsung Motor XM3, un automobil identic din punct de vedere vizual, dar care a fost dezvoltat pe noua platformă CMF-B a Alianței, și nu pe cea a lui Duster. Detaliul important din această informație este că XM3 va fi vândut „exclusiv pe piața coreeană”, ceea ce înseamnă că restul versiunilor globale ale lui Arkana vor fi produse pe platforma Duster.
Revenind la acesta, trebuie să reamintim că reprezentanții Renault au spus că dacă Arkana va ajunge în Europa, acest lucru se va întâmpla doar sub brandul Dacia. Singura temere pe care o avea la acel moment Renault era riscul unei canibalizări cu SUV-ul compact Kadjar.
Arkana vs. Duster
O comparație din punct de vedere al dimensiunilor cu Dacia Duster ne arată că Arkana este, într-adevăr, superior: 20 cm în plus la lungime, 5 cm la ampatament, console mai lungi în față/spate, spațiu ușor crescut la interior, datorat lățimii mai mari cu 2 cm. Singurele puncte în care Duster câștigă este ecartamentul, mai mare cu 1 cm pe față și 2 cm pe spate, ceea ce îi conferă modelului românesc mai multă stabilitate, și înălțimea, mai mare cu 11 cm la Duster, cu spațiu mai mare la cap pentru pasageri. De asemenea, la capitolul unghiuri de atac/degajare Duster este net superior (30/33 grade).