Unul dintre jucătorii importanți din segmentul sedanurilor de clasă C, Renault Megane, a primit o revizuire la jumătatea vieții, care aduce mici îmbunătățiri, atât estetice, cât și funcționale.
Renault Megane Sedan este unul dintre veteranii acestei clase, atât în Europa, cât și în restul piețelor pe care este prezent. Chiar dacă în ultimul deceniu competiția din acest segment, dominat de Skoda Octavia, s-a intensificat, în special din cauza mărcilor asiatice, Megane a rămas unul dintre jucătorii de bază.
CITEȘTE ȘI Mazars lansează o nouă filozofie de brandProdus în Turcia, cu costuri de producție mai bune decât unii competitori, Megane Sedan rămâne una dintre alternativele la sedanurile de clasă medie, mai confortabile, dar mai scumpe. De remarcat că această caroserie a fost retrasă de pe piețele vestice, din cauza interesului tot mai scăzut al clienților, fiind vândută în acest moment doar în 12 dintre țările membre UE, respectiv în Europa de Est, Portugalia, Țările Baltice, precum și în alte nouă țări din proximitatea Europei (nordul Africii, Turcia, Orientul Mijlociu, Ucraina).
Modificările de design sunt discrete, așa cum se întâmplă în cazul celor mai multe facelift-uri, ele copiind ceea ce s-a întâmplat cu hatchback-ul. Renault a introdus, la blocurile optice, tehnologia LED 100% Pure Vision, totodată fiind redesenate bara și grila frontală, iar pe aripi au fost amplasate difuzoare de aer, pentru o mai bună aerodinamică. Un plus este și iluminarea din zona mânerelor ușilor.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!La interior, cel mai mare câștig vine de la noul display multimedia, care poate ajunge la 10 inci și poate fi suplimentat cu un al doilea ecran de 9,3 inci, vertical.
La capitolul asistență au fost introduse noi sisteme de siguranță: adaptive cruise control, cu funcție stop&go, frânarea de urgență AEBS, care acum detectează și pietonii, alertă pentru trafic din spate, care funcționează atât la apropierea unui vehicul care se apropie, cât și la mersul cu spatele. Acestea se adaugă celorlalte existente, Lane Departure Warning, Alertă de somnolență și Avertizare la unghi mort.
În ceea ce privește motorizările, noutatea este 1.0 TCe, de 116 CP, cu cutie manuală de viteze, care se adaugă vechilor 1.3 TCe și 1.5 dCi. O mare absență, în comparație cu faceliftul hatchback-ului introdus la începutul anului, este motorul plug-in hybrid, despre care Renault nu spune absolut nimic în cazul sedanului, piețele specifice sedanului fiind, evident, nepregătite să plătească prețul acestui motor de ultimă generație.