Comisia Europeană va aproba fuziunea dintre PSA și Fiat Chrysler. Obținerea aprobării va oficializa crearea Stellantis, al patrulea producător auto global

Comisia Europeană va aproba fuziunea dintre PSA și Fiat Chrysler. Obținerea aprobării va oficializa crearea Stellantis, al patrulea producător auto global
scris 26 oct 2020

Autoritățile de reglementare antitrust din Uniunea Europeană vor aproba fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles (FCA) și grupul francez PSA, după ce producătorii auto s-au angajat să îndeplinească dubla provocare cu care se confruntă industria: finanțarea vehiculelor prietenoase cu mediul și pandemia de coronavirus (Covid-19), au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Obținerea aprobării Comisiei Europene va oficializa crearea Stellantis, al patrulea producător auto global, rezultat în urma fuziunii de 38 miliarde de dolari dintre producătorul auto italo-american Fiat Chrysler și grupul francez PSA, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Jurnaliștii de la Top Gear sunt disperați: Avem nevoie urgentă de acest Dacia Duster pick-up! CITEȘTE ȘI Jurnaliștii de la Top Gear sunt disperați: Avem nevoie urgentă de acest Dacia Duster pick-up!

Tranzacția finanțată exclusiv prin acțiuni va uni branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram și Maserati cu branduri ca Peugeot, Opel și DS - obiectivul fiind reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro (șase miliarde de dolari) pe an fără închiderea fabricilor.

Pentru a atenua temerile autorității de reglementare antitrust din Uniunea Europeană, PSA s-a oferit să consolideze poziția companiei nipone Toyota, cu care are o societate mixtă în domeniul producerii autovehiculelor utilitare, prin majorarea producției și vânzarea vehiculelor aproape de prețul de cost. De asemenea, în anumite orașe Fiat Chrysler și PSA vor permite dealerilor lor să repare mașinile brandurilor rivale, susțin sursele.

FCA și PSA speră să finalizeze fuziunea în primul trimestru din 2021.

Luna trecută, Fiat Chrysler Automobiles și PSA au restructurat condițiile planificatei lor fuziuni, pentru a păstra numerarul, și au accelerat reducerile de costuri, din cauza efectelor pandemiei.

Cele două companii au anunțat că FCA va reduce la 2,9 miliarde de euro dividendele speciale pentru acționarii săi (de la 5,5 miliarde de euro conform acordului semnat anul trecut).

PSA, care deține branduri ca Peugeot, Citroen și Opel, va amâna în schimb planificata scindare a participației sale de 46% deținută la producătorul de componente auto Faurecia până când se va finaliza fuziunea. Capitalizarea de piață a Faurecia este de aproximativ 5,9 miliarde de euro.

"Amendamentele prezervă acordul inițial" de fuziune între cele două companii iar acționariatul entității va fi împărțit în mod egal între acționarii PSA și FCA.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa-fiat chrysler