Renault a publicat primele imagini ale conceptului Renault 5 Turbo, care va debuta la Paris și care are ca scop susținerea lansării noului model Renault 5 electric, prezentat sub formă de concept în urmă cu un an.
Renault 5 Turbo 3E este un automobil complet electric, care are la bază conceptul R5 de la Munchen, care a suferit însă o serie de modificări radicale, atât estetice, cât și dinamice.
Aspectul său este unul radical, cu elemente din motorsport, mașina fiind concepută, de altfel, pentru drift. Cel care iese în evidență în prima clipă este eleronul de mari dimensiuni, care depășește cu mult lățimea mașinii. Apoi, prizele mari de aer de pe bara de protecție față accentuează aspectul agresiv. În același timp, aspectul frontal amintește de vechiul Renault 5 Turbo 2. În același timp, proiectoarele de ceață pătrate apropiate ca aspect de cele originale, sunt patru și au becuri LED. Și pentru că pasionaților de drifturi le plac luminile, designerii au ales să folosească LED-urile colorate sub formă de benzi care se aprind și clipesc în timpul drifturilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Scopul declarat al acestui show-car este unul omagial, dedicat celor 50 de ani pe care îi aniversează istoricul Renault 5, care avea propriile versiuni sportive, R5 Turbo. Pentru a păstra legătura cu modelul istoric pe care îl celebrează, conceptul are capota și ușile identice cu cele ale lui Renault 5 Turbo de acum jumătate de secol.
„Renault 5 TURBO 3E combină designul ultra-tehnologic și exuberanța cu numeroase referințe din lumea curselor de mașini și a jocurilor video. O combinație care propulsează acest show-car în modernitate și sfera tehnologiei și se află la granița dintre tărâmul real și cel virtual. Acest „drifter” pur electric demonstrează că mașinile electrice pot fi și distractive, cu performanțe incredibile!” a descris Gilles Vidal, Vice-President Renault Design, modelul creat de echipa pe care o conduce.
Printre trăsăturile lui Renault 5 Turbo 3E se numără tracțiunea spate, specifică mașinilor de drift, și arhitectura grupului motopropulsor, format din două motoare electrice amplasate pe spate. În mijlocul lor se află bateria de 42 kWh, care coboară semnificativ centrul de greutate și asigură comportamentul specific drifturilor. Șasiul mașinii este unul tubular, fiind dotat inclusiv u roll-bar aprobat de FIA, iar caroseria este realizată din fibră de carbon.
Puterea motoarelor este de 280 kW (380 CP), cu un cuplu uriaș, de 700 Nm, suficient pentru a asigura o accelerație 0 – 100 km/h de 3,5 secunde și o viteză maximă de 200 km/h.
Renault 5 Turbo 3E are 2,02 metri lățime (cu 25 cm mai mult decât predecesorul său), 4 metri lungime și 1,32 metri înălțime. Caracteristica sa cea mai izbitoare este spoilerul spate uriaș care oferă aderență mașinii chiar și în cele mai spectaculoase drifturi.
Premiera mondială a lui R5 TURBO 3E va avea loc la concursul Chantilly Arts & Elegance 2022 pe 25 septembrie, după care mașina va merge la Salonul Auto de la Paris, începând cu 17 octombrie.