Automobilul Huawei Aito M7, lansat de gigantul IT împreună cu partenerul Seres, a devenit rapid un succes de piață, după lansarea comenzilor pentru versiunea 2024, mai ieftină. În acest moment, fabrica Dongfeng care produce acest model funcționează la o capacitate foarte mare.
SUV-ul Huawei Aito M7 a ajuns deja la 100.000 de comenzi, la doar două luni și jumătate de la lansarea sa pe piață, în luna septembrie, în China. Mașina a fost dezvoltată de cunoscutul producător de telefoane în parteneriat cu constructorul chinez de automobile Seres, care este deținut în totalitate de Dongfeng. Cele două companii partenere produc mașina în uzina Dongfeng din Chongquing, unde ritmul de asamblare a ajuns deja la 700 de mașini pe zi. Capacitatea fabricii este de 150.000 de unități anual.
Compania spune că pragul de 100.000 de comenzi a fost atins la numai 12 zile după ce fuseseră înregistrate primele 90.000 de comenzi.
CITEȘTE ȘI VIDEO Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță: Săptămâna viitoare vom circula pe pasajul Europa Unită!Aito M7 a fost prezentat în premieră mondială în luna iulie 2022, dar anul acesta, odată cu implicarea Huawei în dezvoltarea mașinii, cele două companii au revizuit semnificativ modelul și au coborât prețul cu peste 5000 de dolari.
SUV-ul Aito M7 are o lungime de 5 metri, la un ampatament de 2,82 metri, având un sistem de propulsie hibrid, bazat pe un motor electric plus baterie de 40 kW, susținut de un range-extender. Autonomia pur electrică este de 240 km, dar cu ajutorul motorului termic, 1.5T benzină, care funcționează ca generator de energie electrică, aceasta crește la 1.300 km, ceea ce înseamnă că avem un consum mediu de 4,6 litri/100 km, în regim mixt de rulare, dar pe sistemul chinez de calcul (CLTC). Mașina poate fi configurată cu o tracțiune spate, având un motor de 200 kW, sau tracțiune integrală, cu o putere totală de 330 kW.
Prețul de pornire este de 35.200 de dolari, un preț foarte bun dacă ținem cont de faptul că este similar cu cel al unui SUV cu motorizare termică, în categoria similară de caroserie, respectiv segmentul E. Versiunea de top ajunge la 53.500 de dolari, o valoare de asemenea comparabilă cu modele care nu oferă un sistem de propulsie electric.
Contribuția Huawei la acest model este în primul rând cea la nivel de software, atât în privința sistemului de operare Harmony OS, cât și a sistemelor de asistență, unele dintre cele mai performante, potrivit producătorului.
CITEȘTE ȘI Primul automobil chinezesc care ajunge în finala Car of The Year din EuropaMarca Aito are în acest moment trei modele în gamă, începând cu M5, lansat în 2021, ca vehicul electric cu range extender. În 2022, a fost lansată prima versiune a lui M7, pentru ca în acest an să fie prezentat și M9, un SUV care costă 70.000 de dolari. Colaborarea cu Huawei a început la M7, acesta fiind motivul relansării acestui model în acest an. De asemenea, Huawei mai are un automobil realizat împreună cu Seres, SF5, un crossover coupe.