Renault pregătește lansarea primului său SUV electric din istorie, pe care a ales să-l boteze Scenic, în amintirea, probabil, a vechiului Scenic 4x4, derivat din Megane. Noul model va fi dezvăluit în premieră mondială la Munchen, în cadrul salonului auto, urmând să împartă scena, probabil, cu noul Renault 5.
Renault Scenic E-Tech este numele pe care constructorul francez l-a preferat pentru SUV-ul electric derivat din conceptul Scenic Vision. Modelul va avea o strânsă legătură cu Megane E-Tech, așa cum istoricul Scenic 4x4 era derivat din modelul compact Megane. Renault a anunțat că noul SUV electric va debuta la Munchen, în cadrul salonului auto în care marca franceză va fi prezentă, fiind unicul constructor din Franța care a ales să-și expună noutățile la acest eveniment.
Renault spune despre Scenic E-Tech că este „primul vehicul de serie care înglobează noua strategie de sustenabilitate a mărcii”, el fiind totodată și primul automobil electric dezvoltat integral în „era Luca de Meo”.
Designul dezvăluit parțial de fotografiile care ilustrează modelul în timpul testelor arată o asemănare puternică cu noile modele din familia Austral, în special cu ultimul lansat, Rafale, un Austral Coupe cu un aspect frontal complet redesenat de echipa lui Gilles Vidal.
Renault Scenic E-Tech va fi produs în uzina din Douai, alături de noul Renault 5, cu care împarte destul de mult din programul de lansare. Prctic, cele două modele au programată lansarea comercială în 2024, ceea ce face ca evenimentele de marketing să fie derulate în aceleași perioade.
Viitorul Renault Scenic E-Tech a fost dezvoltat pe platforma CMF-EV a Alianței Renault Nissan, aceeași pe care a fost construit și SUV-ul Ariya de la Nissan. Acest lucru arată că primul SUV electric al Renault va beneficia, cel mai probabil, de valori similare pentru baterie, 65 și 90 kWh, cu o autonomie estimată de 500 km, și de motoare electrice cu valori între 160 și 290 kW. Din cauza arhitecturii pe 400 volți, chargerul de la bord va permite, la fel ca în cazul Ariya și Megane, viteze de încărcare de maxim 130 kW.