Primul automobil electric dezvoltat pe platforma CMF-B EV a Renault se află în plin proces de dezvoltare. Modelul Renault 5, care va înlocui actualul ZOE, va fi lansat anul viitor și începe în acest moment testele pe șosele în Laponia și pe circuit.
Renault scoate pe șosele mașinile Renault 5 pe care se pregătește să le lanseze anul viitor, pentru a le testa pe diferite suprafețe de teren și în condiții diferite de rulare, în special la temperaturi reduse și pe zăpadă. Mașinile vor arăta, pe perioada testelor, ca niște mașini Clio, în timp ce platforma tehnică de sub caroserie va fi similară celei pe care constructorul o va utiliza pentru modelele de serie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit informațiilor constructorului francez, noua plaformă CMF-B EV va permite reducerea cu 30% a costurilor de preducție, comparativ cu actulul model ZOE. Testele vor fi realizate atât în Laponia, la temperaturi scăzute, cât și în centrele tehnice ale Renult din Lardy și Aubevoye.
În acesta din urmă sunt disponibile 35 de piste cu o lungime de 60 de km, pe o suprafață de 613 hectare, 42 de bncuri de probă, două tuneluri de vânt, 18 camere de coroziune, totul înconjurat de 272 hectare de pădure.
În Suedia, mașinile vor fi testate la -30 de grade, în zone cu rafale de vânt puternic și zăpadă, elemente care vor pune la încercare sistemele electrice și mecanice ale mașinii.
„Aceste primele teste efectuate pe baza unor prototipuri ar trebui să ne permită să confirmăm în special direcțiile luate în ceea ce privește confortul și comportamentul în dezvoltarea viitorului Renault 5 electric.
Fără a dezvălui nimic în această etapă, putem deja spune că primele tururi ne poziționează în mod clar la cel mai bun nivel din categoria sa în linia lui Mégane E-Tech electric și ne încurajează să continuăm cu entuziasm toate validările noastre până la până la lansare comercială programată pentru anul viitor”, explică Jérémie Coiffier, director de inginerie Familia B EV.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Premieră mondială: Lamborghini a dezvăluit noul model Revuelto, primul plug-in hybrid al mărcii, cu o putere de peste 1.000 CPPlatforma CMF-B EV utilizează aproximativ 70% din componentele regăsite pe platforma cu motoare termice, pe care o folosesc modelele Clio și Captur și care se regăsește, într-o variantă simplificată, și pe Sandero și Jogger. Versiunea electrică a CMF-B are în primul rând un compartiment motor mai redus ca volum, datorită dimensiunilor mult reduse ale unui motor electric în comparație cu un motor cu combustie.
Arhitectura interioară va fi una nouă, cu trei componente principale: convertorul DC/DC de la 400 volți la 12 volți, chargerul pentru baterie, cel care stabilește cât de mult curent poate fi „tras” din stația de încărcare, și unitatea de control a distribuției curentului electric. Toate acestea vor fi reunite într-o singură cutie, care reduce dimensiunile totale ale motorului, dar și greutatea (-20 kg față de motorul lui ZOE).
La nivelul bateriei, s-a redus numărul de module, de la 12 la 4, cu o arhitectură simplifictă și cu o greutate mai mică cu 15 kg.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Skoda preia ideea Jogger Sleep Pack și propune Enyaq caravan, cu pat extensibil și birouDin acest motiv, densitatea energetică a bateriei va fi mai mare. Bateria va fi integrată mai bine în platformă și va oferi rigiditate și o antifonare mai bună habitaclului.
O versiune simplificată a acestei platforme va fi utilizată pentru dezvoltarea unui automobil electric al Dacia, cel mai probabil generația viitoare a lui Sandero electric, care va fi lansată după anul 2028. De asemenea, Nissan va utiliza această platformă pentru propriul model elecric, Micra.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grecii aflați în autocarul implicat în accidentul din Pasajul Unirii au dat în judecată agenția de turismRenault 5 va avea un design inspirat din cel al modelului istoric R5, un concept-car ce anticipează viitorul model de serie fiind deja prezentat în urmă cu un an în cadrul salonului auto din Munchen.