Volkswagen va lansa în acest an un face-lift al celebrului Golf, care va veni însă cu o premieră în privința cutiei de viteze. Pentru prima dată în istorie, modelul compact aflat la ultima generație cu motor cu combustie nu va mai propune o cutie manuală.
VW Golf, cel mai vândut model al mărcii germane de-a lungul existenței sale, va primi în acest an o serie de modificări grupate într-un face-lift care va cuprinde atât modificări estetice, cât și tehnice. Generația a opta a modelului compact ar putea fi ultima generație cu motoare cu combustie, având în vedere că următoarea generație, dacă va mai exista, va trebui să treacă la propulsia electrică.
Până la reintroducerea propulsiei electrice pe un model Golf, conducerea companiei aduce în schimb o altă premieră pe acest model. Este vorba despre eliminarea completă a cutiei de viteze manuală, cea care a reprezentat timp de cinci decenii cea mai accesibilă soluție de transmisie pentru clienții Golf.
Un exemplar al viitorului Golf, „îmbrăcat” în folie de camuflaj, a fost expus la CES, cu doar câteva zile înainte de lansarea oficială a facelift-ului, din 24 ianuarie, fiind dificil de văzut modificările estetice pe care le va primi mașina. În schimb, au fost ușor de remarcat schimbările din habitaclu, iar reprezentanții companiei au anunțat că odată cu această lansare modelul Golf nu va mai oferi și opțiunea unei cutii manuale.
Decizia de eliminare a cutiei manuale a fost luată pe baza statisticilor de vânzări, care arată că 95% dintre cumpărători aleg cutia automată cu dublu ambreiaj DSG, inclusiv pe versiunea sport, GTI.
Un al doilea argument al acestei decizii au normele de poluare Euro 7, care, deși vor păstra, practic, neschimbate, emisiile poluante ale vehiculelor, la data la care a fost proiectată mașina se anunțau a fi mai stricte. Reprezentanții companiei au explicat că procesul de proiectare a început cu mult timp înainte de a fi decise noile norme Euro 7, astfel că decizia a ținut cont de limitele despre care se discuta la acel moment.
Noul model a fost botezat în documentația internă a companiei Golf 8,5, pentru a sublinia modificările consistente, mult mai profunde decât la un facelift clasic, după cum a dezvăluit VW. Printre modificările aduse actualei generații se numără actualizările de software și interacțiunea cu bordul digital, criticate de clienți.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Spring, relansată în Franța cu prețuri mai mici și fără MediaNav. Nicio speranță rivalilor de la CitroenVW Golf 8 a fost lansat în 2019, cu motorizări care nu au mai inclus și propulsia electrică, după ce generația anterioară, Golf 7, fusese produsă, pentru o vreme, și cu motor electric, pentru a susține nevoia companiei de vânzări de mașini cu emisii zero.
Volkswagen Golf facelift va trece la platforma MQB Evo, actualizată, utilizată și de noile modele Passat și Tiguan, care aduce cu sine o serie de modificări tehnologice, inclusiv la nivelul sistemului de operare a funcțiilor de infotainment și pentru instrumentarul de bord. Display-ul noului Golf va fi similar cu cel introdus pe noua generație Passat, de 13 inci. Va exista în schimb o deosebire la maneta schimbătorului cutiei automate, care la Passat și Tiguan a fost amplasată pe coloana volanului, în timp ce la Golf rămâne pe consola centrală.
Mai multe detalii, inclusiv legate de noile motorizări ale noului VW Golf, vor fi anunțate la finalul lunii, odată cu prezentarea oficială a noului model.