Porsche a anunțat că premiera mondială a noii generații Macan va avea loc în Singapore, peste câteva zile. Până la lansarea noului moodel, marca sport a publicat o serie de imagini parțiale precum și schițe complete ale mașinii.
Noul Porsche Macan, care a întârziat câteva luni momentul lansării, ca urmare a micilor probleme legate de software-ul care va echipa acest model, va avea premiera mondială în Singapore pe 25 ianuarie, în cadrul unui eveniment special, dedicat acestui model. Designerul Michael Maurer explică faptul că fiecare Porsche lansat trebuie să păstreze elementele specifice mărcii și modelului, dar să poată sublinia clar faptul că este o mașină nouă. „Fiecare mașină sport nouă trebuie să fie foarte clar recunoscută ca parte a familiei de produse Porsche și a modelului în cauză, dar trebuie să fie și percepută ca „cea nouă”, această consistență fiind esențială”, spune Maurer.
Porsche Macan este primul automobil al mărcii care primește o nouă generație complet electrică după ce a fost vândut anterior cu propulsie cu combustie. Acest lucru a fost o provocare pentru designeri chiar dacă a adus și avantaje. „Înlăturarea blocului motor voluminos ne permite să îmbunătățim forma distinctivă a capotei. În același timp, bateria este încă o componentă destul de mare care necesită mult spațiu și ar putea perturba raportul definitoriu lățime-înălțime. Și, desigur, aerodinamica joacă un rol important în ceea ce privește autonomia unei mașini sport electrice”, mai explică designerul Porsche.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noul Porsche Macan va folosi noua platformă PPE, care se va regăsi și pe Audi Q6 e-tron, și va aduce o serie de caracteristici de top în ceea ce privește performanțele bateriei. Compania a decis să echipeze noul model cu o baterie de 100 kWh care va asigura o autonomie de 500 de kilometri. În același timp, arhitectura pe 800 de volți va permite încărcarea rapidă la stații DC, dar și o încărcare rapidă la stații de 400 de volți, cu ajutorul unui charger inovator, care va împărți bateria de 800 de volți în două baterii de 400 de volți care se încarcă simultan. Constructorul vehiculează un interval de timp de 22 de minute de încărcare de la 10 la 80% la o stație de 400 de volți cu puteri până la 150 kW.