Constructorul român UMB, controlat de familia Umbrărescu, va construi și lotul 2 Roșcani - Suceava, în lungime de 29 de kilometri, al autostrăzii Pașcani - Suceava (A7), a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Antreprenorul român (Spedition UMB) are la dispoziție 2,86 miliarde lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru construcția acestui nou lot de autostradă.
Lotul 2 al autostrăzii Pașcani - Suceava are o lungime de 29 km, iar pe traseul său vor fi construite inclusiv 44 de structuri dintre care două cu o complexitate tehnică ridicată: un pod peste Râul Siret și DJ208C, în lungime de 845,10 metri; un pasaj peste CF511, în lungime de 625,10 metri.
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Acest nou lot de autostradă va fi construit între Nodul Rutier Roșcani și estul municipiului Suceava, unde se va conecta cu tronsonul Suceava - Siret. În zona acestei conexiuni va fi construit și un nod rutier care va permite accesul la Aeroportul Internațional Suceava și DN29, printr-un drum de legătură, a precizat Pistol.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că pe traseu vor mai fi construite două parcări de scurtă durată și două spații de servicii prevăzute fiecare cu infrastructura necesară amplasării a minimum opt stații de încărcare pentru autoturismele electrice, dar și trei noduri rutiere (Nodul Roșcani, care va asigura accesul pe și dinspre autostradă, Nodul rutier Dumbrăveni, la intersecția cu DJ 208B, Nod rutier Aeroport Suceava, care va asigura legătura cu un drum care va permite accesul la Aeroportul Internațional Suceava și va asigura conexiunea cu DN29).
'Întreaga autostradă Pașcani - Suceava (62 km), secțiune a A7 (Autostrada Moldovei) are constructori desemnați, (...) Contractele pentru construcția întregii secțiuni de autostradă Pașcani - Suceava (parte a A7) sunt finanțate prin Programul Transport 2021-2027', a subliniat ministrul, în postare.
Contractul va putea fi semnat după zece zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
Recent a fost anunțat că Umbrărescu este și câștigătorul contractului pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava (secțiune a A7).
După semnarea contractului constructorul român va avea la dispoziție 3,06 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru construcția acestui lot în lungime de 33 km.

Pe traseu vor fi construite inclusiv:
- Un viaduct pe peste DJ208 și CF517 (1.049,80 m),
- Un viaduct peste râul Ruja (604,60 m),
- Un pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 (868 m).
- Patru parcări de scurta durată,
- Un Spațiu de Servicii,
Toate parcările și spațiile de servicii vor fi dotate, fiecare, cu infrastructura necesară amplasării unui număr de minim 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice.
Contractul mai prevede construirea a 3 noduri rutiere:
- Nodul Tătăruși – Heci, la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi)
- Nodul Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă - Budeni),
- Nodul Roșcani.

Lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava va începe de la Nodul Rutier Pașcani (care aparține tronsonului anterior al A7) și se va termina în nodul rutier Roșcani.
Contractul, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
În momentul de față, din cele 10 tronsoane prinse în PNRR pe A7 de la Buzău la Pașcani, toate sunt contractate cu românii de la UMB.

Practic, compania cu origini în Bacău are front de lucru neîntrerupt pe mai bine de 250 de kilometri de autostradă, toți în Moldova.
În prezent, studiul de trafic a determinat că de la Pașcani până după Suceava (la intersecția cu DN2H spre Rădăuți) drumul de mare viteză ar urma să se construiască la nivel de autostradă, iar de la DN2H până la Siret (circa 29km) ar urma să fie drum expres. Cu toate acestea, în contextul creșterii fulminante a traficului spre și dinspre Ucraina se lucrează în prezent la determinarea dacă și această porțiune să fie construită din start la nivel de autostradă.