Porsche a prezentat o nouă generație a celebrului 911, un automobil pe care îl recunoaște orice copil, datorită designului clasic, dar care a ajuns la un nivel de tehnologizare extrem de ridicat.
Porsche a ales pentru debutul noiii generații 911 salonul din Los Angeles, un salon mai puțin renumit printre pasionații de automobile din restul lumii, dar care se află în centrul atenției americanilor iubitori de automobile de lux și sportive.
Aflată la răscruce de tehnologii, Porsche a avut o misiune destul de grea în privința trăsăturilor noului 911. Pe de o parte, marca a luat o decizie fermă în privința modelelor electrice, iar prețurile acestora îi permit constructorului din Stuttgart să dezvolte asfel de mașini.
De cealaltă parte se află decizia privind renunțarea la moaterele diesel, atât de blamate și din ce în ce mai cumpărate. Între toate acestea, 911 rămâne firul roșu al existenței mărcii, căruia nu i-a rămas decât să folosească aceleași motoare care și-au dovedit calitățile și performanțele, șase cilindri boxer, turbo, pe care au fost implementate cele mai noi tehnologii privind injecția, controlul computerizat, siguranța asistată și transmisia automată.
Șefii companiei au decis inclusiv să nu introducă tehnologia hibrid pe acest model, cel puțin deocamdată.
Noul Porsche 911 are un design care nu lasă loc niciunei îndoieli privind originea acestei mașini. Cu silueta sa inconfundabilă, mașina și-a rafinat detaliile pentru a rămâne același automobil dorit deopotrivă de milionari și de oamenii simpli. De exemplu, introducerea mânerelor electrice la uși, pentru a fi mai bine integrate în contur, accentuarea pasajelor roților, spatele cu un spoiler mai lat și luminile LED completează aspectul spectaculos al mașinii.
Interiorul lui 911 a fost complet redesenat, având linii mai simple, drepte, amintind de primele generații ale acestui model. Bordul, încadrat de două muchii paralele, integrează un display de 10,9 inci, pe lângă ecranul destinat instrumentelor, de asemenea digital.
Motorul de bază este unul de 450 CP, un plus de 30 CP față de generația anterioară, având o nouă injecție și o geometrie nouă pentru turbocompresoare și pentru sistemul de răcire al acestora. Acesta este cuplat cu noua cutie PDK, cu 8 trepte, în timp ce noi sistemele de asistență îl controlează: Porsche Wet, Night Vision Assist cu cameră termică sau conectivitatea care utilizează Swarm Intelligence (inteligența roiurilor).
Versiunile de bază sunt Carrera S și Carrera 4S, ambele cu accelerații sub 4 secunde și viteze maxime de 308 km/h, respectiv, 306 km/h, în timp ce consumul (NEDC) este anunțat la 8,9 l/100 km și 9 l/100 km.
CITEȘTE ȘI FOTO Mașina Anului în Europa, ediția 2019: au fost anunțate cele șapte finaliste. Dacia Duster nu a impresionat juriulPorsche a anunțat inclusiv prețurile pentru România, unde mașina poate fi deja comandată, începând de la 125.756,82 euro, pentru Carrera S, și 133.582,26 euro, pentru Carrera 4S.
Porsche a ales să nu ofere, cel puțin în acest moment al existenței sale, o motorizare hibridă pe 911, chiar dacă platforma a fost dezvoltată și pentru acest tip de motorizare. Nici o eventuală versiune electrică nu este întrezărită momentan, constructorul preferând să introducă un model complet nou și complet electric Taycan, ce va fi lansat anul viitor.