Mercedes-Benz a lansat la Detroit noua generație a off-roderului G Class, iar acum anunță prețurile pentru piața din România. Din punct de vedere comercial, modelul va fi disponibil clienților români din luna iunie.
Noua generație a clasicului G Class a fost prezentată la Detroit în acest început de an, piața americană fiind destinația principală pentru un model cu trăsături de off-roader de excepție. Mașina aprimit o serie de îmbunătățiri, pentru a face față pretențiilor tot mai drastice ale clienților, dar și celor de siguranță.
"Noua Clasa G rescrie standardele în toate privințele – atât la nivel de performanță on & off-road, cât și în ceea ce privește confortul și telematica. Cel mai longeviv model de producție de serie al Mercedes-Benz este echipat ideal pentru a-și continua povestea de succes. Concret, noul G este în continuare un G autentic, dar îmbunătățit”, a declarat Ola Källenius, membru al board-ului Daimler AG, Research & Development, Mercedes-Benz Cars.
Dezvoltarea noului model a adus cu sine o suită de provocări pentru echipa Mercedes-Benz. “Îmbunătățirea la nivel tehnologic a unei legende, cum este cazul Clasei G, a fost deopotrivă o provocare și o oportunitate. Fiecare piesă și fiecare șurub au fost analizate cu atenție maximă”, a explicat Dr. Gunnar Güthenke, Head al Off-Road Product Group în cadrul Mercedes-Benz. “La nivelul caroseriei, principala noastră preocupare a fost creșterea rigidității autovehicului, cât și elementele conectoare dintre șasiul tip scară, pe de-o parte, și suspensie și trenul motor, pe de cealaltă”.
Începând cu luna iunie, clienții europeni vor avea la dispoziție noul G Class, inclusiv cei din România, iar prețul anunțat va fi similar cu cel al actualei generații, respectiv 107.451 euro. Printre dotările noi farurile LED, sistemele de asistență la conducere, interiorul restilizat, cu scaune din piele, cât și noua suspensie.
Estetic, G class și-a păstrat liniile, proporțiile și stilul, dar este mai lung cu 53 mm și mai lat cu 121 mm, având o și mai bună așezare pe șosea sau în afara acesteia.
La interior, mașina are un nou panou de instrumente, complet redesenat, are în dotarea standard cadranele analogice rotunde, și poate include opțional un display mare, amplasat chiar în câmpul vizual al șoferului. În acest caz, cele două ecrane de 12,3 inch se îmbină vizual într-un afișaj comun de tip Widescreen Cockpit. Șoferii pot alege între trei stiluri diferite de afișaj – "Classic", "Sport" și "Progressive" – și își pot configura totodată informațiile și modul de afișaj cel mai potrivit pentru nevoile lor individuale. Spațiile au crescut și la nivelul picioarelor sau umerilor, pentru un confort mai bun, iar scaunele au fost redesenate, pentru un mai bun sprijin lateral.
Din punct de vedere tehnic, G Classe păstrează arhitectura pe șasiu, beneficiază de trei diferențiale blocabile și dispune în continuare de trasnmisie cu reductor, pentru rulare în off-road. Garda la sol, de 27 cm (la nivelul punții față), respectiv 24 cm (între punți), unghiurile de atac și degajare de 30 și, respectiv, 26 de grade, fac din G Classe un offroder de top, cu un confort de lux.
În același timp, sistemele de asistență contribuie decisiv la un comportament excelent și pe șosea, inclusiv cu ajutorul programului Dynamic Select, care ajustează caracteristicile de rulare ale motorului și transmisiei, suspensiei, direcției și a celorlalte sisteme, acesta putând fi setat în funcție de preferințele șoferului.
Motorul disponibil este un V8 pe benzină de 4.0 litri, care produce 422 CP (310 kW) și un cuplu maxim de 610 Nm între 2.000 și 4.750 rpm. Acesta este însoțit de o cutie 9G-Tronic, adaptată pentru cerințele rulării off-road.