DS Automobiles, marcă premium a grupului Stellantis, își continuă procesul prin care se desprinde, cu modele complet diferite de cele ale Citroen, cu un SUV de clasă compactă care oferă un design spectaculos.
Noul DS4 a fost prezentat oficial și aduce un aer nou în gama mărcii premium a Stellantis, după DS 7 Crossback, DS3 Crossback și DS 9.
„DS 4 a fost conceput pentru a redefini liniile segmentului C-Premium. Modelul se adresează clienților atrași de două tipuri de caroserie: noul SUV -Coupé aspirațional și berlina compactă tradițională. Ideea de a aborda aceste două segmente a ghidat alegerile designerilor mărcii în fiecare etapă a procesului de design” spune Marion David – Director de Produs în cadrul DS Automobiles.
Din punct de vedere al dimensiunilor, noul DS 4 se încadrează perfect în clasa compactă, unde va concura modele mult mai celebre, precum Audi Q3 (care are aproape 4,5 metri) sau BMW X1 (4,44 metri), însă caroseria sa extrem de alungită, fluidă, îi permită să concureze și cu SUV-urile coupe pe care mărcile germane le propun.
„Înainte de a contura primele schițe, am lucrat împreună cu inginerii mărcii timp de doi ani pentru a modela platforma tehnică. Când am demarat procesul de creație, am beneficiat de o marjă de manevră excepțională pentru dezvoltarea unui nou concept. Inspirată de conceptul DS AERO SPORT LOUNGE, silueta este unică în segment, cu proporții nemaiîntâlnite. Caroseria este atletică, musculară și compactă, susținută de roți de mari dimensiuni. S-a dovedit a fi în același timp, aerodinamică, eficientă și carismatică” povestește și Thierry Metroz, șeful designului DS Automobiles.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Daimler urmează să se separe în două companii diferite, Mercedes-Benz și Daimler. Divizia de camioane va fi listată la bursăUna dintre noutățile pe care le aduce DS 4 este și semnătura luminoasă regăsite pe blocurile optice cu LED de tip MATRIX. De asemenea, pote fi remarcată litera S, subliniată sub forma luminilor de zi, dar și în diverse forme pe grilă. La partea din spate, constructorul spune că blocurile optice imită solzii de reptilă, sub forma unei matrici de leduri.
În ceea ce privește tehnologia oferită, DS 4 nu face economie, atât la nivel standard, cât și opțional. Sunt propuse trei versiuni de echipare, cea mai rafinată fiind Performance Line.
La interior, sistemul infotainment principal se bazează pe un display de 5 inci, înconjurat de alte comenzi ale sistemelor mașinii. Confortul este asigurat de materiale premium, precum pielea Alcantara, carbonul și lemnul. Nu în ultimul rând, clienții vor beneficia de un sistem de purificare a aerului, care „protejează în mod activ habitaclul cu senzori pentru particulele PM2.5 din interior și detectarea poluării din exterior”. Calitatea aerului este înregistrată și afișată pe ecranul central.
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?Platforma EMP2 pe care a fost dezvoltat DS 4, aceeași folosită de toate mărcile PSA Group, integrat acum în Stellantis, asigură motorizările cunoscute în grup. În primul rând, motorizarea plug-in hybrid va fi în centrul atenției clienților. Este vorba despre combinația dintre motorul pe benzină de 180 CP și un motor electric de 110 CP, oferite împreună cu o cutie automată cu 8 trepte. Puterea combinată ajunge la 225 CP, iar autonomia în regim exclusiv electric este de 50 km. În același timp, pentru amatorii de motoare pe benzină vor fi disponibile versiuni de 130, 180 și 225 CP, iar pentru cei care vor un motor diesel va fi oferit un BlueHDi de 130 CP.