Lancia vrea să transforme mașinile sale în automobile exclusiviste, premium, cu care să concureze cu cele mai importante branduri europene din acest segment. Pentru a ridica însă imaginea mărcii, noua generație Ypsilon, care va fi lansată în februarie, primește echipamente sofisticate.
Noi imagini cu viitorul model Ypsilon dezvăluie un echipament inovator numit Sound Air Light Augmentation, fiind unul dintre echipamentele care au ca scop experiența imersivă și intuitivă pe care o anunță reprezentanții mărcii. Sistemul controlează atât funcțiile audio, cât și pe cele de iluminat și climatizare, printr-o singură unitate de comandă, care funcționează inclusiv cu comenzi vocale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Noul Lancia Ypsilon va fi primul model echipat cu tehnologia S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation), o tehnologie intuitivă și fără efort, în adevăratul stil Lancia, pentru a face viața la bord mai ușoară. S.A.L.A permite șoferului și pasagerului să adapteze funcțiile audio, de climatizare și de iluminare pur și simplu prin voce sau prin simpla apăsare a unui buton", a explicat Luca Napolitano, CEO al mărcii Lancia.
S.A.L.A, așa cum este prescurtat numele sistemului, cuprinde întreaga paletă de funcții de infotainment și va fi regăsit pe toate modelele viitoare ale Lancia. Interfața de control va funcționa pe bază de widgeturi personalizabile, având două ecrane HD, cu o pagină principală dedicată sunetului, climatizării și luminii. Din meniul acestei pagini vor putea fi personalizate toate setările interiorului.
Noua generație Ypsilon va fi ca și până acum un automobil de clasă A, fiind dezvoltat pe platforma STLA Small, dar va beneficia de un design rafinat, bazat pe conceptul Pu+Ra HPE, al cărui nume este un acrostih al expresiei Pur și Radical. Calandrul lui Ypsilon va purta, așa cum reiese dintr-una din primele fotografii publicate de marcă, o reinterpretare a logo-ului istoric al mărcii, potirul, sub forma a trei linii luminoase, care vor îmbrăca o bună parte din partea frontală a mașinii.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Sindicatele Dacia au obținut o majorare a salariului de 4 ori mai mare decât a propus compania
Pentru a sublinia caracterul exclusivist al mașinii, Lancia a anunțat că va fi lansată o ediție specială, limitată la 1906 exemplare, care face referire la anul în care a fost creată marca. Denumirea completă a acestei ediții va fi Lancia Ypsilon Cassina, un nume preluat din designul de mobilă de lux, compania Cassina fiind direct implicată în crearea interiorului acestui model.
Marca Lancia are o strategie de revenire pe piața europeană bazată exclusiv pe propulsia electrică, planurile companiei făcând parte din planul mai amplu, Dare Forward, al grupului Stellantis, din care face parte.